Gå til innhold

Corolla Levin GT Apex på norske veier!

Ranger emnet

Shakotan

Anbefalte innlegg

Dette har jeg venta på lenge! Håper fler kjøper seg AE86 her til lands i framtida. Har lagt merke til at det er tre stykker på forumet allerede. Jeg håper jeg kan bidra til å øke det tallet når studiene tar slutt.

Men;

Hvor mye ga du for bilen? Hvor kjøpte du den? Gikk det greit med registrering? Hva med forsikringa? Hvis du har skrivi det et sted før, så sier jeg ja takk til en link. Har ikke tid til å leite gjennom forumet nå.

Grattis uansett! Jeg er herved misunnelig.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Audere-Est-Facere

Dette har jeg venta på lenge! Håper fler kjøper seg AE86 her til lands i framtida. Fram til da, så ser jeg opp til deg ;)

Hvor mye ga du for bilen? Hvor kjøpte du den? Gikk det greit med registrering? Hva med forsikringa? Hvis du har skrivi det et sted før, så sier jeg ja takk til en link. Har ikke tid til å leite gjennom forumet nå.

Grattis uansett! Jeg er herved misunnelig.

Det var vel ikke meg du tenkte på når du skrev dette, men jeg har uansett svar på et par av spørsmålene dine.

Jeg kjøpte for en måned siden en rød 87` AE86 Hatchback, som hadde gått ca 175.000 km. Bilen hadde ett sett stygge 14", og koni dempere/fjærer. Bilen var importert fra sveits i 1996, og det eneste de trengte for å få den inn var dokumentasjon på senkesettet og TÛV/ECE-dokumenter på bilen.

Jeg er 22 år, og har 50% bonus. Full kasko ble kostende 7000 kroner, delkasko ble omtrent 4000 kroner.

Jeg betalte 20.000 for bilen, men eieren ville opprinnelig ha 35.000. Jeg tror han var desperat, for jeg er en udugelig pruter :D

Hvis du skal importere selv, bør det gå fint å få inn en bil for 40.000 kroner. Du finner lett en helt grei bil til under 20.000 i utlandet, og siden de ikke ble produsert etter 1987 vil en AE86 komme under "eldre enn 15 år"-reglene og dermed bli billigere å importere.

Ta en titt her for å se et enkelt regnestykke på importavgifter for en AE86.

Håper dette gjorde deg klokere.

Til slutt et bilde av bilen min, bare for å skryte litt :D (ja jeg vet den ser sliten ut, og at felgene er skikkelig ekle :) )

attachment.php?s=&postid=148408

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Det var vel ikke meg du tenkte på når du skrev dette, men jeg har uansett svar på et par av spørsmålene dine.

Jeg kjøpte for en måned siden en rød 87` AE86 Hatchback, som hadde gått ca 175.000 km. Bilen hadde ett sett stygge 14", og koni dempere/fjærer. Bilen var importert fra sveits i 1996, og det eneste de trengte for å få den inn var dokumentasjon på senkesettet og TÛV/ECE-dokumenter på bilen.

Jeg er 22 år, og har 50% bonus. Full kasko ble kostende 7000 kroner, delkasko ble omtrent 4000 kroner.

Jeg betalte 20.000 for bilen, men eieren ville opprinnelig ha 35.000. Jeg tror han var desperat, for jeg er en udugelig pruter :D

Hvis du skal importere selv, bør det gå fint å få inn en bil for 40.000 kroner. Du finner lett en helt grei bil til under 20.000 i utlandet, og siden de ikke ble produsert etter 1987 vil en AE86 komme under "eldre enn 15 år"-reglene og dermed bli billigere å importere.

Ta en titt her for å se et enkelt regnestykke på importavgifter for en AE86.

Til slutt et bilde av bilen min, bare for å skryte litt :D (ja jeg vet den ser sliten ut, og at felgene er skikkelig ekle :) )

attachment.php?s=&postid=148408

Specs på orginal bilen ??

20000 var jo ikke ille.. kanskje jeg kjøper meg en sånn etterhvert =)

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Jo takk, det gjorde meg mye klokere. Det virker som du har greie på det du styrer med.

Nice doning forresten! Ræva er så sexy, ooh (Rollan's ræv that is) :D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryktene sier at FSR er på greverud Oppegård akkurat nå.. to STRØKNE runder i rundkjøringa er visst observert.. hvit bil med trolig hvite felger og bur, to karer med øreklokker... tja.. kan ikke annet enn å tenke meg at det er en Corolla det nei ;) :D :D :D Fikk akkurat telefon :)

STÅ PÅ! :D

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

ryktene sier at FSR er på greverud Oppegård akkurat nå.. to STRØKNE runder i rundkjøringa er visst observert.. hvit bil med trolig hvite felger og bur, to karer med øreklokker... tja.. kan ikke annet enn å tenke meg at det er en Corolla det nei ;) :D :D :D Fikk akkurat telefon :)

STÅ PÅ! :D

Var vel bare én runde og det var nok til at en eller annen kjærring ringte politiet, som ringte forrige eier, som ringte meg. Men men, det er verdt det :D

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Var vel bare én runde og det var nok til at en eller annen kjærring ringte politiet, som ringte forrige eier, som ringte meg. Men men, det er verdt det :D

da har en eller annen surra litt da .. men tøft var det ihvertfall uansett ;) noen telefoner i ny å ne får man da leve med ;) ;) :D

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Off er så mange som har så lite å bry nesa si med !! off..

Har fått sånn telefon jeg oxo.... og da var det ikke meg engang..

Politikaren drev å trua med å ta lappen min og sånn.. og at de ville følge nøye med !! BULLSHIT !!

Det var da jeg kjørte sierra da :D

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hej på er.. jag vill gärna vara med o köra på engokart bana hos er.

vart ligger denna bana ni pratar om ?

här i sverige är tet omöjligt att få tillstånd att köra bil på en gokartbana.

banan på Rudskogen verkade okså väldigt bra till drifting-skola.

Vänligen/

Kristian

Silver AE86 på Rudskogen i Juli.

Se min bil http://www.dragoncars.org/forum

eller.. PS: Trond.. lägg upp en bild du tog på min bil på Rudskogen

http://www.driftsession.com/technique.htm

- Toyota Corolla AE86 Levin -

driftingmonter på Stockholms motorshow 12-14/3-2004

-------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider