Gå til innhold

Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.

Ranger emnet


Sæther Racing

Fortsatt Gubbebil?  

139 stemmer

  1. 1. Fortsatt Gubbebil?

    • JA
      71
    • NEI
      68


Anbefalte innlegg

Clean? Pffft.. skal selv kjøre full out dirty look på Vectra'n min. :respect

 

 

:hammer

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 719
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. Hva med en mata kompressor? Eller twin turbo når du først er i gang? :respect Blir masse prusting og plystring og vesing og nysing av sånt.. gromlyd på sitt beste!!

 

Enig med Opelmaffian her, bygg heller ut den motoren du allerede har! Blir bra dette... gleder meg til å se! :hello:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den v6ern koster mer enn det smaker.. med let motoren kan man få ut 350hk sterke hester uten de allt for store modifikasjonene.:thumb

 

Stemmer dette E-Tab derfor jeg går for c20let.

 

turbokitt til en V6 til halve prisen av en brukt C20LET
hehe dette er vel nesten litt for godt til og tro.:???:

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tatt til fornuft! Let motoren er en av de beste turbo motoren jeg har kjørt med:) Den gir konstant "power" hele veien, ikke noe ketchup effekt. Vi putta en Let i en Omega B på Opel høggen her i sommer, var stort sett samme jobben som på en Omega A. Litt sveising på motorfester, litt triksing med trustlageret så var det tutåkjør. Høvdingen har av og til Let på lager, men du må være kjapp. Standard svaret til alle unge kunder jeg har snakket med er det samme: Skal lakken den, sette på noen feite felger, og så SKAL jeg ha calibra turbo motor.. Lykke til med leitingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tatt til fornuft! Let motoren er en av de beste turbo motoren jeg har kjørt med:) Den gir konstant "power" hele veien, ikke noe ketchup effekt. Vi putta en Let i en Omega B på Opel høggen her i sommer, var stort sett samme jobben som på en Omega A. Litt sveising på motorfester, litt triksing med trustlageret så var det tutåkjør. Høvdingen har av og til Let på lager, men du må være kjapp. Standard svaret til alle unge kunder jeg har snakket med er det samme: Skal lakken den, sette på noen feite felger, og så SKAL jeg ha calibra turbo motor.. Lykke til med leitingen:)

 

*kremt*Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tatt til fornuft! Let motoren er en av de beste turbo motoren jeg har kjørt med:) Den gir konstant "power" hele veien, ikke noe ketchup effekt. Vi putta en Let i en Omega B på Opel høggen her i sommer, var stort sett samme jobben som på en Omega A. Litt sveising på motorfester, litt triksing med trustlageret så var det tutåkjør. Høvdingen har av og til Let på lager, men du må være kjapp. Standard svaret til alle unge kunder jeg har snakket med er det samme: Skal lakken den, sette på noen feite felger, og så SKAL jeg ha calibra turbo motor.. Lykke til med leitingen:)

 

Hvordan er det med ledningsnettet??????????. Og holder denne motoren litt hard kjøring med eds phase?

 

 

Skal ned på ruskogen og kjøre litt nå ;) skal bli gøy.får se hvordan bilen ligger i svinger osv, med nye foringer og nye 17 tum dek foran. kaster nok på 15 vinterhjul bak, ;) håper på litt bred effekt i slakktern :) hehe

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har planer om LET ja, ingen som deler ut billigere slike rundt om i norge?

 

Ledningsnettet har no byttets, også må du kanskje ha annen luftmegndemåler , radiator og diverse. Og bremser,men der har du vel en plan sikkert. :)

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har planer om LET ja, ingen som deler ut billigere slike rundt om i norge?

 

Ledningsnettet har no byttets, også må du kanskje ha annen luftmegndemåler , radiator og diverse. Og bremser,men der har du vel en plan sikkert. :)

 

 

Ledningsnettet er ikke det et reint helvete og bytte? Skivene mine og klossene er de samme som sitter på en mv6 så de er godkjent for vertfall 211. hester ,men det blir nok bytting av dette etterhvert ja.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror f2t blokka tåler litt mer trykk og påkjenninger;) Er det en opel produsert motor? Jeg lurer ikke på hvor store dyser V6 har, driter jeg i.. er interessert i 2.0l turbo, hvor store dyser har den?

 

Hadde jeg gått i innkjøp av en motor hadde jeg prøvd å finne ut specs som det bla. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsnettet er ikke det et reint helvete og bytte? Skivene mine og klossene er de samme som sitter på en mv6 så de er godkjent for vertfall 211. hester ,men det blir nok bytting av dette etterhvert ja.[/QUO

 

Bytte ledningsnett? du bruker det originale fra bil siden på omega og det originale på LET motoren på motor siden så kobler du sammen de ledningene for å få start og litt til.. er ikke værre..

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår