Gå til innhold

Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.

Ranger emnet


Sæther Racing

Fortsatt Gubbebil?  

139 stemmer

  1. 1. Fortsatt Gubbebil?

    • JA
      71
    • NEI
      68


Anbefalte innlegg

  • Svar 719
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for alle komentarer.

 

 

Classic: Chippen koster meg ikke mer en ca. 500kr så det går bra. Får den billig gjennom en venn.

 

Men digg og ha litt ekstra spark på x25xe.Mens jeg bruker den så lenge. Ligger og venter på en god motor(lav km-stand) som kommer inn til blomdal :) x30xe. blir bra med manuel og trim.. og sinter clutch mmm :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva blomdal tar for en slik motor, men jeg tror jeg hadde kjøpt den billigste og overhalt den.

Eventulet tatt en snartur til england og hentet en der.

 

Må nok belage deg på datasprut og kanskje annet insug om du skal nå 300 sugehester.

Såvidt jeg vet har ikke x30xe blitt levert med mer enn 211hk fra fabrikk,

om ikke irmscher hadde en oppheita verson da.

Så da er det jo ingen annen motor du kan hente billige deler i fra.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva blomdal tar for en slik motor, men jeg tror jeg hadde kjøpt den billigste og overhalt den.

Eventulet tatt en snartur til england og hentet en der.

 

Må nok belage deg på datasprut og kanskje annet insug om du skal nå 300 sugehester.

Såvidt jeg vet har ikke x30xe blitt levert med mer enn 211hk fra fabrikk,

om ikke irmscher hadde en oppheita verson da.

Så da er det jo ingen annen motor du kan hente billige deler i fra.

 

 

Blomdal tar mellom 15 k opp til 30k for en X30XE motor.

Veit Steinmetz kryddra opp den med kommpressor og dro ut nesten 300hk.

Orginalt fra fabrik X30XE 211hk.jepp.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!=>

 

Du nevnte hellakkering med dekor, skal det lakkeres på eller blir det vinyl?

 

Nei Jeg skal ha Omega EVO 500 dekor bak de orginale stedene fra Omega A EVO500 .

Skal jo lage en Replika bare i (B) versjoenen. Skal bestile meg de og kansje noe foran får se etterhvert. Tenkte og legge det på etter hel lakkering og få lagt noen lag klarlakk på de så det synker bedre i med lakken og ikke blir "Jall"

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomdal tar mellom 15 k opp til 30k for en X30XE motor.

Veit Steinmetz kryddra opp den med kommpressor og dro ut nesten 300hk.

Orginalt fra fabrik X30XE 211hk.jepp.

 

men du.. x30xe e jo samme blokken som x25xe bare at x30xe e borret opp litt mer.. vil ikke det si at sylinderveggene e tynnere og dermed tåler mindre belastning og trykk? med tanke på turbo og/eller kompressor.. teoretisk sett ville det egentlig vært bedre å trimme på en x25xe, eller e eg langt ute på en potetåker hvis eg tror det?

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du.. x30xe e jo samme blokken som x25xe bare at x30xe e borret opp litt mer.. vil ikke det si at sylinderveggene e tynnere og dermed tåler mindre belastning og trykk? med tanke på turbo og/eller kompressor.. teoretisk sett ville det egentlig vært bedre å trimme på en x25xe, eller e eg langt ute på en potetåker hvis eg tror det?

 

Det er logiskt tenkt riktigt. Men Men med større sylinder volum mere gamp :) og det er jo det jeg er ute etter. Men jeg tror ikke Opel hadde bygget en X30XE hvis Sylindervegger og blokk var så tynn. Skal ikke ha 1000hk i den vettu så tror det går helt fint med effektkurven jeg søker.

 

Men du har nok helt riktigt hatt ved og trimme en X25XE så holder blokka lenger verfall lengre. Men lurer svær mye på hvor mye jeg kan gå opp i effekt før jeg må begynne og bytte orginal innmat i motor.

 

Tror råder ,stempler ,pakninger, lagrer, som sitter i X30XE er tilpasset mere effekt en x25xe. men det veit jeg ikke noe om.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi har fått gjort i dag.

 

Fikk lekt litt med sote spray :) hehe Og det er noen som er late som ikke orker av skru av baklyktene sine hehe ;)

(Nå ser folk når jeg blinker :) var litt nervøs for at noen skulle treffe meg i rumpa og skylde på sotinga og jeg står med 0kr for skaden.

 

 

litt bilder.

 

show_image_stream.php?bid=47733004&dx=580&dy=435

 

show_image_stream.php?bid=47733047&dx=580&dy=435

 

Nice BeHined ThomaS ;) hehe

 

show_image_stream.php?bid=47733106&dx=580&dy=435

 

Cuba el sex paradiso ;) hehe

 

show_image_stream.php?bid=47733145&dx=580&dy=435

Ferdig

show_image_stream.php?bid=47733174&dx=580&dy=435

 

Venn til naboen leker ;)

 

show_image_stream.php?bid=47733193&dx=580&dy=435

 

show_image_stream.php?bid=47733197&dx=580&dy=435

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår