Gå til innhold

Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.

Ranger emnet

Sæther Racing

Fortsatt Gubbebil?  

139 stemmer

1. 1. Fortsatt Gubbebil?

• JA
      71
    • NEI
      68

Anbefalte innlegg

Stemmer nok dette corsa tuner. Men som du sier EDS Phase fungerer bra. Etter hva jeg har hørt. Og ja det er den billigste måten og få litt KW :) Men billigt og billigt. 25 tusen for en god motor og ca. 10 tusen for EDS Phase 3.

35 tusen kr. Og da har jeg ikke regnet med alt annet som må byttes ved slik effektforandring. Bremser. Driverket holder vel. Tror kansje de gummi festene "trekantene" på mellomakselen må forsterkes, Tåler jo ikke alt for mye. Motorfester. hmm ja. si 45- 50 tusen så er du vel i boks. for 300++hk ;) Da skyver jo tyskern godt på seg fra 160 til 270? hehe, Har hatt denne i 240 på speedometret. (170hk)Så aerodynamiken er jo tilstede her. Men det tok vel en halvtime før vi var oppe i den farten.:boxers

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 719
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer nok dette corsa tuner. Men som du sier EDS Phase fungerer bra. Etter hva jeg har hørt. Og ja det er den billigste måten og få litt KW :) Men billigt og billigt. 25 tusen for en god motor og ca. 10 tusen for EDS Phase 3.

35 tusen kr. Og da har jeg ikke regnet med alt annet som må byttes ved slik effektforandring. Bremser. Driverket holder vel. Tror kansje de gummi festene "trekantene" på mellomakselen må forsterkes, Tåler jo ikke alt for mye. Motorfester. hmm ja. si 45- 50 tusen så er du vel i boks. for 300++hk ;) Da skyver jo tyskern godt på seg fra 160 til 270? hehe, Har hatt denne i 240 på speedometret. (170hk)Så aerodynamiken er jo tilstede her. Men det tok vel en halvtime før vi var oppe i den farten.:boxers

Sæther

Dårlig med turbooppgraderinger for C20LET? Er det bare motorfester, før den går bankers rett inn? Hva er standard trykk på turboen? Har du medregnet effektantallet ved liten økning av trykk? Det er vel i bunn og grunn den billigste måten å øke effekt på, men den er vel også litt ustabil. Hva med Wiseco Forged Pistons? Fant et bra (?) Engine Kit her, kanskje det kunne vært noe hvis man skal ta en EDS III/IV?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet billigere kit. Men takk for at du fant noe. Girkassen som sitter i en calibra/vectra turbo er en f28 6 gir, kasse. Jeg har en r28 men 5 veksla litt anderleds utveksling ,men samme hus,, så de passer bra. Så det er vel bare og bytte motorfester så til xxxxx?. Så er det vel bare plug and play for min del.

C20LET MOTORen er utrolig trim vennligt. En av de motorene du kan dra ut mest ved bare en chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja F28 het den, beklager.:) Og var det ikke x20xe motorfester, Husker ikke helt navnet på motoren. Med motorfestene. Fikk nemligt et tips, At det var flere motorfester som jeg kunne bruke, Men det jeg lurer litt på Motor festene som sitter på 2.0 omegan , med x20xe er jo "samme" motoren?så det har vel like fester som C20LEt?

Skriver litt feil. Og blir fullstendigt slakktet. hehe. :fatality:

Men det er like fester på r28 kassen som jeg har, og f28 kassen calibra/vectra turbo har. Så jeg kan bytte clutchen til en c20let. orginal clutch,den passer, men jeg velger heller og gå for en sportclutch av en type.

Beklager for skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja F28 het den, beklager.:) Og var det ikke x20xe motorfester, Husker ikke helt navnet på motoren. Med motorfestene. Fikk nemligt et tips, At det var flere motorfester som jeg kunne bruke, Men det jeg lurer litt på Motor festene som sitter på 2.0 omegan , med x20xe er jo "samme" motoren?så det har vel like fester som C20LEt?

Skriver litt feil. Og blir fullstendigt slakktet. hehe. :fatality:

Men det er like fester på r28 kassen som jeg har, og f28 kassen calibra/vectra turbo har. Så jeg kan bytte clutchen til en c20let. orginal clutch,den passer, men jeg velger heller og gå for en sportclutch av en type.

Beklager for skrivefeil.

Jo du kan bruke X20XEV motorfester, slik jeg har sett så har C20NE/SE fra Omega A identiske motorfester som X20XEV fra Omega B så om du finner slike så ta de.. Men på turbo siden må nok motorfeste moddes.

Clutchen passer rett over ja.

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du kan bruke X20XEV motorfester, slik jeg har sett så har C20NE/SE fra Omega A identiske motorfester som X20XEV fra Omega B så om du finner slike så ta de.. Men på turbo siden må nok motorfeste moddes.

Clutchen passer rett over ja.

Ok takker for info. Dette kan jeg trenge i nærmeste framtid, så setter pris på dette.

Motorfester finner je alltid ut av, Pengene er jo det som setter en liten brems på dette nå, synes jeg har kommet et lite stykke med bilen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår