Gå til innhold

Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.

Ranger emnet


Sæther Racing

Fortsatt Gubbebil?  

139 stemmer

  1. 1. Fortsatt Gubbebil?

    • JA
      71
    • NEI
      68


Anbefalte innlegg

  • Svar 719
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du likte den ja! hehe.. Han tullingen som står der å flexer (Sxxxn replica) burde skaffa seg no mer å flexe med!

 

hehe :) Sxxxn hahah!!

 

Og han karen som står og flexer er jo svær da! ;)

hmm hehe skal begynne og trene snart ;) prøve og bli like stor som jeghatersxxxn@hotmail.com ;) hehe

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er logiskt tenkt riktigt. Men Men med større sylinder volum mere gamp :) og det er jo det jeg er ute etter. Men jeg tror ikke Opel hadde bygget en X30XE hvis Sylindervegger og blokk var så tynn. Skal ikke ha 1000hk i den vettu så tror det går helt fint med effektkurven jeg søker.

 

Men du har nok helt riktigt hatt ved og trimme en X25XE så holder blokka lenger verfall lengre. Men lurer svær mye på hvor mye jeg kan gå opp i effekt før jeg må begynne og bytte orginal innmat i motor.

 

Tror råder ,stempler ,pakninger, lagrer, som sitter i X30XE er tilpasset mere effekt en x25xe. men det veit jeg ikke noe om.

 

veggene e vel ikke tynn håper eg, men tynnere enn x25xe e de ihvertfall.. vet ikke helt det med masse volum=masse hester.. når svenskene trimmer volvo, e det jo stort sett 4'ene og 5'erene de trimmer.. hvis de ikke tar litt av og bruker en V8 seff.. har lest litt på diverse svenske forum, og de e ikke helt god i skallen der borte over grensen.. de tar bare helt av de, men så har jo de det lettere og mye billigere enn oss nordmenn..

 

kan høre med høggeren om det du lurer på der hvis eg e nedom der en dag.. og vil nok tro at innmaten i x30xe tåler litt mer gamp enn innmaten i x25xe.. men det e jo så mye som henger sammen når du skal trimme en motor.. kan ikke akkurat si at eg skjønner alt, men litt forstår eg..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veggene e vel ikke tynn håper eg, men tynnere enn x25xe e de ihvertfall.. vet ikke helt det med masse volum=masse hester.. når svenskene trimmer volvo, e det jo stort sett 4'ene og 5'erene de trimmer.. hvis de ikke tar litt av og bruker en V8 seff.. har lest litt på diverse svenske forum, og de e ikke helt god i skallen der borte over grensen.. de tar bare helt av de, men så har jo de det lettere og mye billigere enn oss nordmenn..

 

kan høre med høggeren om det du lurer på der hvis eg e nedom der en dag.. og vil nok tro at innmaten i x30xe tåler litt mer gamp enn innmaten i x25xe.. men det e jo så mye som henger sammen når du skal trimme en motor.. kan ikke akkurat si at eg skjønner alt, men litt forstår eg..

 

Ja det hadde vært veldig fint.Hadde jeg satt stor pris på. :)Snakket litt med bent ( corsa tuner ) her på forumet, Han hadde hørt at x25xe og x30xe at det ikke var så veldig stor forskjell i akselerasjon men over 180 km dro x30xe fra. men men x30xe har jo tross alt 41hk orginalt så finner jeg noe overhalling objekt til billig penge eller en motor med lav km- stand går jeg nok for x30xe.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært veldig fint.Hadde jeg satt stor pris på. :)Snakket litt med bent ( corsa tuner ) her på forumet, Han hadde hørt at x25xe og x30xe at det ikke var så veldig stor forskjell i akselerasjon men over 180 km dro x30xe fra. men men x30xe har jo tross alt 41hk orginalt så finner jeg noe overhalling objekt til billig penge eller en motor med lav km- stand går jeg nok for x30xe.

 

du kunne jo ringt til blomdalen og hørt med de hvordan tilstanden på den motoren som var gått så langt e og hørt ka de skal ha for den.. tror ikke de har solgt den enda.. og så kan du bytte hele innmaten på den..

 

vil vel merke litt forskjell på aksen.. 41 hester mer, e jo litt.. e jo noen nm mer og.. har aldri kjørt mot, eller kjørt en MV6 selv, så eg vet ikke, men virker litt logisk at den skal trekke litt fra hele veien..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kunne jo ringt til blomdalen og hørt med de hvordan tilstanden på den motoren som var gått så langt e og hørt ka de skal ha for den.. tror ikke de har solgt den enda.. og så kan du bytte hele innmaten på den..

 

vil vel merke litt forskjell på aksen.. 41 hester mer, e jo litt.. e jo noen nm mer og.. har aldri kjørt mot, eller kjørt en MV6 selv, så eg vet ikke, men virker litt logisk at den skal trekke litt fra hele veien..

 

Jepp hvis du er der en gang kunne du vel spurt om pris på denne km-røvern av en X30XE blomdal har? Så hvis den er skambillig så kan jeg begynne en ortlig overhaling av den. få den til og tikke og gå som ny ;)

 

Litt jobb men det hadde bare vært gøy :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går faktisk en mv3 i ski. se etter en mørk stasjonsvogn utenfor dekkpartner i ski. trur den går på svenske skilt. går helt skapelig, men eiern er en ivrig lystløgner, så trekk fra moms på alt han sier.. hehehehe

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske på at det eneste jeg ikke har som MV6 har er den dugg fjernen på vinduene foran og bak. ...eller så har jeg alt det andre som gjør kjerra tUNG! :) men men

 

MV6 motor og en Manuell kasse og en sinterclutch hadde ikke vært helt feil ;)

 

Og kasnje leke litt med den motoren :) thats the plan joe!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har årsavgiften feil vei, som ødelegger mye av helhetsinntrykket. m'm

Sotesprayen og de lange pottene gjør dessverre bilen litt harry etter min mening.

"To change is easy, to improve is hard"

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må dere ikke glemme (med tanke på aks mv6 vs. 2,5v6) at mv6 er lassa me utstyr. utstyr veier og motor er noe tyngre... men men 41hk er 41hk!!

 

vekten på motoren e nok ganske lik siden eneste forskjell på x25xe og x30xe e borring og stempler.. de har samme servopumpe, samme dynamo, samme starter, samme airconditionpumpe osv.. og MV6en har ikke så mye mer utstyr enn en 2,5 CD at det skal ha så veldig mye å si det heller.. så forskjell e det nok..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår