Gå til innhold

Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.

Ranger emnet


Sæther Racing

Fortsatt Gubbebil?  

139 stemmer

  1. 1. Fortsatt Gubbebil?

    • JA
      71
    • NEI
      68


Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt meg ratt, falt for den elegante stilen over rattet, noen synes kansje det er styggt , men jeg har sett rattet "live" og det er drit lekkert. Og veldigt godt og svinge med og holde i. semska skinn.

 

Bestilte det på kollevold, gleder meg til jeg får det, og håper rattnavet fra momo passer da hehe eller så får jeg det til og passe :boxers

 

corsicaod1956nbigm.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 719
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det rattet passer i en eldre bil. De små hullene er jo veldig typiske for GT biler fra 60-70 tallet. Rattet i seg selv er kult,men passer ikke i en "moderne" Opel.

 

Og hvorfor et "rallytype" ratt i denne bilen?

Rattene skal gå omhverandre fra Omp og Momo

Anders

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rattet passer i en eldre bil. De små hullene er jo veldig typiske for GT biler fra 60-70 tallet. Rattet i seg selv er kult,men passer ikke i en "moderne" Opel.

 

Og hvorfor et "rallytype" ratt i denne bilen?

Rattene skal gå omhverandre fra Omp og Momo

Anders

 

Rattet kommer til og passe pent i omegan, Omegan er 11år så det er vel ikke en ny bil. Men skjønner hva du mener. Og hvorfor rallytype ratt i omegan?For omegan er ortlig gøy og kjøre med på rudskogen.

 

Rattene skal gå omhverandre fra Omp og Momo (supert , slapp jeg og tenke mer på det..

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på Opel med B'n leste av feilkode, kom fram til at det var bankeføler'n,

 

Kjøpte den, 700kr ca. Byttet den på en snaut time, Sitter helt monigis til!!!!motor feste var i veien og slikt,trangt og jævligt, skulle dras til med 25nm,,(lykke til med og komme til med et slikt verktøy ned ditt,

 

Starta bilen neste dag og kjørte i vei ( motorlampe og fortsatt i nødprogram)!!!!!! Nå er jeg irritert!!hva faen kan det da være, dro på opel og de sa kan være at jeg må "slette feil kode" noen som veit noe om dette? tror ikke det stemmer,

 

Noen som har noen forslag,

 

som alltid her er litt bilder ;)

 

082487400fd3427d55cfd5e4e8f961c7.jpg

 

4e09026d0d862f383c4f609a78b989c6.jpg

 

72b560400d315b0de65599a342a9b6b7.jpg

 

Tips demonter ekspanksjonstanken og luftfilterboksen så kommer du sån halveis til, den sitter bak dynamonen, og ledningen til den strekker seg opp i mellom løpehjul og masse piss!:eatme:

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 1988 audi 90 quattro 20 v som jeg hadde elektrisk feil på.

Den kjøpte jeg fabrikksmanualen til, og der var det beskrevet en prosedyre for å lese av feilkoder selv faktisk, bare ved å lage et verktøy bestående av en motstand og en diode ( såkalt blinktest eller hva f det heter, kommer 1-4 blink m halvt sekunds mellomrom, og så 2,5 sek. pause).

På den måten fikk man ut en kode fra dioden, og du har sjekka driten selv, veldig bra. (stakk dette verktøyet inn i uttaket fra ledningsnettet ved pedalene).

 

Viste seg seinere at det alt lå masse info ute på nettet om feilkoding så hadde ikke behøvd manualen egentlig.

 

Så prøv og søk på nett!!!!

Det er ikke alltid du behøver så avanserte diagnoseutstyr, og ofte får du det bedre til selv enn ved å la verksted gjøre det, for det hjalp deg jo ikke som jeg skjønte.

 

Forresten ganske nice prosjekt, og nice kjøring på ingjern også :P

Grei lyd i den og, til V6 å være :)

 

 

EDIT: I rep manualen sto det beskrevet detaljert metode for å tømme hjernen for feilkoder og slikt, og jeg kunne også kjøre en "output" test, hvor den testa injektorene, forskjellige ventiler +++.

 

kjøp deg rep. manual hvis du ikke har den.

 

På bilen min var det en "serie motstandspakke" som hadde gått til hælvete, bytta den og alt funka (før det fuskan på 2 av 5 sylindre).

 

Hvordan er symptomene på bilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 1988 audi 90 quattro 20 v som jeg hadde elektrisk feil på.

Den kjøpte jeg fabrikksmanualen til, og der var det beskrevet en prosedyre for å lese av feilkoder selv faktisk, bare ved å lage et verktøy bestående av en motstand og en diode ( såkalt blinktest eller hva f det heter, kommer 1-4 blink m halvt sekunds mellomrom, og så 2,5 sek. pause).

På den måten fikk man ut en kode fra dioden, og du har sjekka driten selv, veldig bra. (stakk dette verktøyet inn i uttaket fra ledningsnettet ved pedalene).

 

Viste seg seinere at det alt lå masse info ute på nettet om feilkoding så hadde ikke behøvd manualen egentlig.

 

Så prøv og søk på nett!!!!

Det er ikke alltid du behøver så avanserte diagnoseutstyr, og ofte får du det bedre til selv enn ved å la verksted gjøre det, for det hjalp deg jo ikke som jeg skjønte.

 

Forresten ganske nice prosjekt, og nice kjøring på ingjern også :P

Grei lyd i den og, til V6 å være :)

 

 

EDIT: I rep manualen sto det beskrevet detaljert metode for å tømme hjernen for feilkoder og slikt, og jeg kunne også kjøre en "output" test, hvor den testa injektorene, forskjellige ventiler +++.

 

kjøp deg rep. manual hvis du ikke har den.

 

På bilen min var det en "serie motstandspakke" som hadde gått til hælvete, bytta den og alt funka (før det fuskan på 2 av 5 sylindre).

 

Hvordan er symptomene på bilen da?

 

hei sann... alle feilkoder skl slette seg selv etter 20 stopp og start.. av motoren altså:)

 

Lærte på skolen å slette feilkoder etter du har retta de.. Og har du ikke ordnet probleme vil feilkoden dukke opp igjen, har du byttet rett føler forblir den slettet ;)

 

Prøve å koble fra batteriet og sette på lysa i 30sekunder ?

 

sette på lysa uten strømm!... mhm...

kanskje de har ein funksjon.... men ka funksjon har de når det elektriske ikke er tilstede.. feilmelingen er elektrisk!:biker

 

 

Men bankeren er det samme som kamakslingbføleren?

 

Utrolig groomt :)

 

måtte bare si det hehe

 

Jeg koblet ut batteriet når jeg kom hjem fra nattskift,i dag tidligt, skal ut og se om det har blitt borte,

 

Crazy corsa 10 ganger skal det være. men det gjelder vel bare motorlampe og ikke når bilen er i nødprogram?

 

Og takk skal dere ha :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår