Gå til innhold

opel kadett c

Ranger emnet


greger1987

Anbefalte innlegg

omega 2,0i er greiemotorer det, c20ne(115hk) lavkomp motor grei å bygge turbo på sier de. og så har du 20se på (123hk etter autodata sine opplysninger) høykomp motor. omega girkasse (r25) passer vel på alle ohc motorene opel har.. og noen sier at man bør bytte noen bære bruer forran på kadettn for å få dgodkjent og andre ikke. bare bremsene er store nokk å du her kadett 1600 krengnings stag forran så skal det vel gå bra (iallefall med bare 2,0i) (de som vet dette 100% må bare rette på det jeg skriver :) )

 

Krengningstaget kan bare skimses ned har jeg lest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir liksom litt dumt å si at en skal satse på motor først også.....

Mange har en tendens til å stoppe opp der da ei stund, etter at de har fått fyra opp og prøvd. Vil ikke sette det fra seg og sånn igjen. Lureste er nå å bygge bremser først synnes nå jeg. Og har nok ikke villa satset på noe 2,2i bremser. Har for øyeblikket en Kadett C med 20 16V Turbo i garasjen her nå, som står med disse bremsene, og eieren ble stoppa i kontroll. Biltrangsynfyren hadd visst litt peiling, og sjekka de. Han fikk mangellapp på det. Jeg skal forøvrig bruke bremser framme fra Omega 30 24V, og Sierra Cosworth bak på min C Kadett. Ble godkjent en Kadett C med Cossie-motor med det her i fjor, så det vil jeg nå si er bedre enn å sette på noe du vet du må ta av igjen senere. (Hvis det var LET motor du skulle gå for ja). Bør vel også skifte forstilling og bakaksling ja som det sies her. De er ikke så lett å få tak i lenger.

PS: Et tips før du bestemmer deg for motor. Går du for Cosworth slipper du og flytte varmeapparatet, og du får eksosen på høyre side. Der er det jo ingen ting alikevel på Kadett C. Men går du for LET motor, kommer grenrør og turbo på venstre side, og da blir bremsekraftforst. i veien og sånne ting. + at det blir .....varmt der. Ikke særlig gunstig. Men i alle fall; Lykke til med prosjektet ditt.:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

understell til 10k hadde jeg faen ikke kjøpt, da hadde jeg bygd om å kjørt såm faen!

 

 

sku fyrn hå 10k for understelle?????????

 

 

 

 

 

 

Kadettkarl : d skal gå bra å få det godkjent på 12s understell og rekord 2,2i bremser å noen større på tilog med på 1200 bakaksling.

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår