Gå til innhold

Møtte værste 240 sleepern i Sundsvall

Ranger emnet

ibanez

Anbefalte innlegg

Hehe, tenkte jeg måtte få ut denne.

Historien:

Var på bobil-ferie i Sverige, og var innom Sundsvall. Før vi dro, måtte vi inn

og fylle tanken. Når jeg svinger inn på bensinstasjonen, står det en rosa,

malt 240, med svarte ruter, senk, noen stygge felger og flere baum enn jeg

kan telle på alle fingrer og tær i speilet. Fyren som tanker er 20-25 ca, og

ser stygt på meg når jeg gliser. Merk: Du så renne-merker etter malinga på den.

Vel, jeg står og fyller, og venter på at tanken skal fylles opp, når han er på vei inn

i bilen. Når han starter hører jeg et "broomm" typisk fri-eksos lyd. Humra for meg

selv og tenkte: Ja, han er sikkert dritkul med sine 100 hester han der..

Han ruller sakte ut av stasjonen, og da hører jeg at det hyler i dekk, og snur

meg heftig fort. 1 gir, psssjt, 2 gir, pssssjt, og i 3 giret fortsetter han bortover

60 sonen før han slipper gassen og dekkhvininga gir seg.

Gliset ble litt større da kan du si, sikkert moro i lyskryss det der :)

Tenkte å ta bilde for å vise dere en stk stygg 240, men jeg rakk det aldri.

Hadde enda mer lyst til å ta bilde etter at han spøla ut fra stasjonen

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helt villt, ringte du ikke vg?

mørt.

on topic: heheh. det er sleeper det;)

Han har sikkert bygd den opp fra grunnen, gjort den drit strøken med 350hks motor. åsså skulle gutta feire med fylla så tok det litt av kanskje..heh

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo sånne biler som er morro og ha...

enten en pokker så stygg, bulkete å rusta gammel bil som alle tror har strikkmotor, men som faktisk har mulighet til å spole ifra en del :D

eller helt dønn orginal, med 1.3 l merke på bakluka og L. men som egentlig har noe helvette mer til krefter..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle snakka med han, og spurt hvorfor han hadde malt den ellers greie bilen sin.

Et par andre felger, skikkelig lakk, litt lysere soting med mindre bobler

og klipping av baum så hadde den vært fin den.

Og ja mandel, kan se for meg at det er sinnsykt moro! :D

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en annerledes sleeper, når bilen ser ut som om noen faktisk har prøvd å få den til å se ut som om den har 300 hester, mens du er sikker på at den egentlig har b19a..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, alltid moro å se gamle Volvoer som ser ut at det er treige med som egentlig er noe beist under panseret. Det er like moro å se gamle ektepar i enten strøkne gamle Volvoer eller så er det så rustet som juling.

En kompis av meg, Volvoturbo240 på forumet her skal vel la 240 DL stå på bak og la emblemet med 242 DL 1,9 som står på begge sidene la stå og med brun farge. Skikkelig til sleeper det også:p

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, alltid moro å se gamle Volvoer som ser ut at det er treige med som egentlig er noe beist under panseret. Det er like moro å se gamle ektepar i enten strøkne gamle Volvoer eller så er det så rustet som juling.

En kompis av meg, Volvoturbo240 på forumet her skal vel la 240 DL stå på bak og la emblemet med 242 DL 1,9 som står på begge sidene la stå og med brun farge. Skikkelig til sleeper det også:p

Hvis han har mulighet skulle han hatt 2.3 på siden (hvis han har b230ft f.eks), så det stemmer med motoren.. Fortsatt tror ingen at den går bra :P

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider