Gå til innhold

hjelp! trøbbel etter topp bytte

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

feilplassert regreim?

 

første jeg tenkte å når jeg leste innlegget.

 

tilstanden på tomgangsregulatoren?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bytta regreim og, når du sier feiplassert, da mener du at enten kammen eller veiven ikke står ret plassert? det trippel sjekka vi..

og tilstanden på tomgangsmotoren, tja den har hvertfal funka helt fint før, kommer som sagt fra gamle fs motoren, men virka fint så langt på fk'n..

men faen..nå skal jeg ut å leite etter å forhåpentlig tette oljelekasjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er alt i oden igjen.. eneste er at jeg syns tomgangen er litt i det laveste..ligger på mellom 7 og 800..blir litt mye viberasjoner i forrhold til når den ligger på 1000-1100..får vel trikse litt med den justeringsskrua tenker jeg..

 

*satan så fint det er når den drar hele veien iforrhold til sånn det er med orginalkammen!:D

 

så blir det oljetetting på mandag..alt tyder på simmeringen bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er alt i oden igjen.. eneste er at jeg syns tomgangen er litt i det laveste..ligger på mellom 7 og 800..blir litt mye viberasjoner i forrhold til når den ligger på 1000-1100..får vel trikse litt med den justeringsskrua tenker jeg..

 

*satan så fint det er når den drar hele veien iforrhold til sånn det er med orginalkammen!:D

 

så blir det oljetetting på mandag..alt tyder på simmeringen bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den simringen suger balle...knock Må bytte den ganske snart selv...

 

800-900rpm er helt normalt på FT og FK-doninger. Står merkelig nok at Lh 2.4 skal ligge på 750rpm i Haynes-håndboka da..

 

Vibrere nok en del mer i bilen pga gummi-motorfestene tenker jeg.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er alt i oden igjen.. eneste er at jeg syns tomgangen er litt i det laveste..ligger på mellom 7 og 800..blir litt mye viberasjoner i forrhold til når den ligger på 1000-1100..får vel trikse litt med den justeringsskrua tenker jeg..

 

*satan så fint det er når den drar hele veien iforrhold til sånn det er med orginalkammen!:D

 

så blir det oljetetting på mandag..alt tyder på simmeringen bak..

 

Ka kam du har satt i då?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er A ja..

 

motorfestene ja..har nye dieselfester liggendes da så får vel ta et tak der å prøve de..eller forresten,var det du som sa at festene fra pedersen ikke stemmte med tanke på de styre tappene som stikker ut?

 

helt riktig, perdersens-festene passa ikke over hodet for meg... ingenting stemmte faktisk.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er nok like fester på hver side av motoren B230FT:)

 

Hvis du kikker på den gamle F-motoren din, så ser du at det er 2 like store gummi-puter på hver side. Den ENE har hvertfal styrepinne, den andre husker jeg ikke helt.

 

Problemet med pedersens-festene var at styretappen ikke passer på ene siden, det er forsåvidt greit nok.. bare å kappe vekk, man trenger den ikke.... og det andre motorfestet er mye,MYE mindere enn det skal være, pluss at det har eksentriske bolt-fester på hver side av selve gummiklossen. (Går inn i ene hjørnet av gummi-klossen, og ut på motsatt side på baksiden)

 

Og ja, jeg bruker vanlige F-motorbrakettene... ellers blir motoren stående helt på skakke. Hyd-motorfestene som sitter på turbo-bilene orginalt er mye høyere enn vanlige gummi-fester, så du får en motor som nærmest legger seg oppå styresnekka også.. Men F-festene + gromme gummi-fester funker fett som faen:D

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår