Gå til innhold

turbo_works: volvo 242 prosjekt, alt av deler selges

Ranger emnet


volvo245

Anbefalte innlegg

nå som det er så mange prosjekt tråder her så skader det vell ikke med en til:)

kjøpte bilen i oktober 2005 bilen sto lenge under duk ute på gårdsplassen til jeg en dag i januar 2006 skrudde dag og natt.. bilen ble demontert til atomer.. ikke en eneste skrue var igjen..

volvo242T58.jpg

 

volvo242T32.jpg

 

volvo242T41.jpg

 

volvo242T83.jpg

 

volvo242T136.jpg

 

volvo242T232.jpg

 

så begynte skraping av tectyl og pussing av karoseriet og deler.

volvo242T257.jpg

 

volvo242T266.jpg

 

Men fant heller ut at syredypping var tingen... det tok ikke langt tid før karoseriet var på vei til jobben (BS-teknikk) for dypping:)

 

volvo242T317.jpg

 

volvo242T334.jpg

 

så var det og fjerne resten av tectylen og møkk under bilen før den skulle oppi badet...

 

volvo242T335.jpg

 

volvo242T339.jpg

 

volvo242T346.jpg

 

Så var det bare og putte karoseriet oppi badet:)

 

volvo242T353.jpg

 

volvo242T358.jpg

 

volvo242T360.jpg

 

Da var det bare og vente noen dager, så var det opp fra badet og gjøres rent og hjem i garasjen hvor sveise apparatet ventet og stål plater var kjøpt... sveisingen tok lang tid... men de rust hull som var er nå blitt erstattet med nye og fine plater:) og i skrivende stund venter jeg bare på og få sandblåst karoseriet så jeg får grunnet den før jeg behandler den med tynnstoff og lakk... dører, bagasje lokk, panser, understell, ja alt skal syre duppes.. understellet skal pulver lakeres...og det skal presses in superflex foringer. jeg har ikke bestemt meg for hvordan type dempere og bremser jeg skal ha men har tenkt på Tar-Ox skiver og ferodo klosser. Bilstein dempere og Lesjøfors fjærer..

 

Motor :

denne motoren kjøpte jeg av en kompiss får noen mnd siden.

min.jpg

 

den ble raskt demontert får oppussing.. deler ble syrevasket og div deler ble forbedret..

toppdel1.jpg

toppdel2.jpg

DSCF4497.jpg

DSC00686.jpg

DSCF4498.jpg

 

both.jpg

turboneticsT41.jpg

2dump1.jpg

 

info om motor...

 

avbalangsert veiv fra b21 turbo, m-råder, smidde stempler, lettet svinghjul.

toppen er blitt erstattet med en 531 istedet for 398. på den sitter det en ENEM t16 cam, justerbart cam drev, hjemmelaget grenrør (skal byttes ut), hjemmelaget trykkbox. Haltech E6X data sprut, ett hjemmelaget bensin tilllegs innsprut. 2 stk blitz dumpventiler fra kimmit. en Turbonetics t4 hybrid turbo med dobble kulelagrer... intercooler fra kimmit (den største de hadde)... hk antall er uvist men han som kjørte den før jeg kjøpte den sa ett sted rundt 300. og etter som jeg har gjort forbedringer som og bytte ut toppen og grenrøret, satt på data sprut så blir det noen xtra hester så den skal benkes..

 

motoren skal bygges opp nå i nærmeste fremtid og karoseriet skal sandblåses og grunnes i løpet av de nærmeste ukene...

det vill komme oppdateringer underveis... er så forbanna mye og skrive...

mvh thomas

Endret av turbo_works

drive safe. drive volvo

 

_-_volvo 245_-_b23 ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 456
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ska du bruke de gasserene? eller blir det innsprut? girkasse? ikke autimat håper jeg:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kentsor: tar det når den er ferdig bygd opp... og ja det er ett stykke igjen til mål:)

 

volvo-lars: bruker de gasserne en liten stund... skal ha innsprut men blir ikke før om par år. har noen m45 kasser som skal få kjørt seg...

 

borg: det vill muligens bli litt brunt om du har den inn og ut av garasjer og lignende. fuktighet er jo seff ikke bra... men jeg sprøyter på en guffe som forhindrer rust...

 

oeb: fjerner ALT av møkk og tectyl lakk etc.. det du får til bake er ett 100% reint karosseri

drive safe. drive volvo

 

_-_volvo 245_-_b23 ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye koster det få dyppa bilen?

 

Får man sånn syre på flaske? sånn at man kan ta forskjellige områder på bilen?:D heheh

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oeb: ja det lønner seg og fjerne tectyl og asfalt mattene inne i bilen... blir litt billigere da..

 

volvo-lars: prisen for dypping er 8000-12000 kommer litt ann på hvordan tillstand bilen er i.. he he syre på flaske?? nei det får du ikke..

drive safe. drive volvo

 

_-_volvo 245_-_b23 ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår