endrefager Skrevet Mars 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2011 viss alt går etter planen blir det en dodge dart 74 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2011 hva er grunnen til at du da vil inn med en chevy-girkasse? Skal du også montere chevy-motor? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endrefager Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 ja no følte jeg meg litt dum,er ikke en v8 383 chevy-motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 Er ikke sikker på om Chevy laget noen 383 originalt, men får jo 383 stroker kit til Chevy 350 motorer. Mopar har 383 motorer Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 (endret) Har en TH350 kasse på en 307 olds motor.. er det noe større/kraftigere kasser som passer bolt on evt på disse motorene? eller er TH350 kassene vansklige å få tak i om min skulle ryke? Dette er nytt for min del så bare spør rett ut siden eg ikkje har søkt og lest så mye om dette enda.. Endret Oktober 29, 2011 av Einart Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SCR3WDRIV3R Skrevet Oktober 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Leste et sted at FMX kasse hadde utveksling noe lignende 1:2,4 1:1,7 1:1. Noen som vet om det er riktig og om det gjelder alle FMX kassene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Cruise-O-Matic FMXAn improved version called FMX, which used stronger MX-type rotating parts in the smaller FX case; introduced in 1968 and built until 1982 at the Fairfax plant, which closed when the FMX was balanced out. The FMX used a Ravigneaux planetary gearset. Although the FMX was phased out in the United States in 1980 in favor of Ford's then-revolutionary Automatic OverDrive (AOD) transmission which was based on it, it was produced for another year for use in V8 Ford Falcons built in Australia. When Ford Australia decided to phase out the very thirsty V8 engine owing to rising gasoline prices, the FMX ceased production. Gear ratios First: 2.40:1 Second: 1.47:1 Third: 1.00:1 Reverse: 2.00:1 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Har en TH350 kasse på en 350rocket motor.. er det noe større/kraftigere kasser som passer bolt on evt på disse motorene? eller er TH350 kassene vansklige å få tak i om min skulle ryke? Dette er nytt for min del så bare spør rett ut siden eg ikkje har søkt og lest så mye om dette enda.. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at TH350 kassa ryker :) Den tåler mye juling å krefter! Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SCR3WDRIV3R Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Så at C4 var ganske lik.. skjønner ikke at folk vil ha de kassene da?! utvekslinga virker jo helt på tryne, og den burde vel hatt et gir til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Så at C4 var ganske lik.. skjønner ikke at folk vil ha de kassene da?! utvekslinga virker jo helt på tryne, og den burde vel hatt et gir til :) FMX erstattet C4 kassene, C4 var tom 68 og litt utover 69, mens FMX kom på 69 modellen for å ta over for C4 kassen som ble utfaset, "burde hatt et gir til", var sikkert derfor overdrive kassene ble laget det ;) Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Har en TH350 kasse på en 350rocket motor.. er det noe større/kraftigere kasser som passer bolt on evt på disse motorene? eller er TH350 kassene vansklige å få tak i om min skulle ryke? Kraftigere kasse blir da TH400, og både TH350 og TH400 finnes det masse av, så ikke noe problem å få deler til dei, eller nye kasser Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SCR3WDRIV3R Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 FMX erstattet C4 kassene, C4 var tom 68 og litt utover 69, mens FMX kom på 69 modellen for å ta over for C4 kassen som ble utfaset, "burde hatt et gir til", var sikkert derfor overdrive kassene ble laget det ;) Hva slags automatkasser passer til ford motor som har både akselerasjon og toppfart/ordentlig overdrive? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Hva slags automatkasser passer til ford motor som har både akselerasjon og toppfart/ordentlig overdrive? AOD, AODE, 4R70W, aks og toppfart blir jo mye bestemt av utvekslingen i bakakslingen, har du en lav giring (høyt numerisk tall) i bakakslingen får du en rask aks og lavere toppfart, har du høy giring (lavt numerisk tall) får du litt latere aks men høyere toppfart, så det er ikke alltid nok bare å bytte girkassen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SCR3WDRIV3R Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 AOD, AODE, 4R70W, aks og toppfart blir jo mye bestemt av utvekslingen i bakakslingen, har du en lav giring (høyt numerisk tall) i bakakslingen får du en rask aks og lavere toppfart, har du høy giring (lavt numerisk tall) får du litt latere aks men høyere toppfart, så det er ikke alltid nok bare å bytte girkassen Det er sant! men det skal ikke være noe vits å forandre giring på diffen, selv om den er bygd for aks eller cruising . Tingen er ikke toppfart i seg selv, men om bilen har en girkasse lagd for potensielt høy toppfart vil den jo ha færre omdreininger når man cruiser i eks. 100 km/h. Er vel sånn sett mer kurrant å bytte til 5 eller 6 trinns manuell for å få både aks og lavere turtall ved høyere hastighet? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Det er sant! men det skal ikke være noe vits å forandre giring på diffen, selv om den er bygd for aks eller cruising . Tingen er ikke toppfart i seg selv, men om bilen har en girkasse lagd for potensielt høy toppfart vil den jo ha færre omdreininger når man cruiser i eks. 100 km/h. Er vel sånn sett mer kurrant å bytte til 5 eller 6 trinns manuell for å få både aks og lavere turtall ved høyere hastighet? :P Det er det dei justerer med forskjellige utvekslinger i bakakslingen, har du en 3 trinns kasse og 2,89:1 1utveksling i bakakslingen og setter in en OD kasse, så bør du bytte utvekslingen også, fra 3,50:1 > så blir det bedre. Om du setter inn en OD manuell eller automat gjør ikke så stor forskjell, kammer bare an på hva du liker best selv, 4 manuell er alltid 4.de gir 1:1, 3 trinns automat er alltid 3.dje 1:1 Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.