Gå til innhold

Hvilken bil har overrasket deg?

Ranger emnet

Ezo

Anbefalte innlegg

Mange som slenger dritt om Skoda Pickupen min (nei, det heter IKKE Felicia Pickup), men den går helt greit og med sommerdekkene i dim 205/50-15, så spiser den svinger på orginalt understell.

God plass er det og. Eg er 1.80 og eg har ikkje setet helt i bakveggen som på andre biler.

En annen bil som har overrasket meg er den nye firmabilen min; en Nissan Primastar (Opel Vivaro / Renault Traffic). I forhold til HiAce, H1/H100, Transporter osv, så er den en racerbil med tanke på motor (100hk), henger godt og er god å kjøre.

Av personbiler så kjørte eg en gang en Peugot 106 Rallye. OVERRASKET JA!! Gocart.

Mazda 323F (95 mod eller no?) ovverasket meg og en gang. Kanonseter og sittestilling og litt "friskt" oppsett fra fabrikk..

Det er sikkert flere, men da må eg ramse opp i det evige og det orker eg ikkje..

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye Passat med 2 Liter Turbodiesel. :)

Antok den ville være omentrent som vår bil, Outlander 2Liter, men Passaten visste meg hva godt moment kan gjøre. :) Mellomakselerasjonen var ganske fantastisk. Opp fjellveier i fjerdegir og 60-80kmh gikk som en lek.

Ble imponert. Må bare sies. Har kanskje ikke kjørt så mange biler, men Passat med 2.0 TDi ville nok holde for meg i alle tilfeller. :) I tillegg var den god å kjøre og veldig komfortabel.

Ble forøvrig positivt overrasket på første kjøretur med Outlander. Gikk greit, krenget lite og var direkte morsom på vinterføre. Baken kommer lett ut, og dras lett inn. Rett og slett morsom.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo T5R

dette var før jeg kjente til Volvo i det store og hele, det var nok for meg at kjerra hadde fete felger og skinninteriør, det var jo bare ett pluss at den også koste seg med 300hk under panseret, hehe.. 0 til 130 på under 10 sekunder med en herregårdsvogn fungerer greit spør du meg :D

som nr 2 er det vel bilen jeg har nå, 2002 Vito 110CDI, til å ha rett over 100hk orginalt går denne bilen relativt greit ja, er vel takke være momentet da. Og senket uante antall mm og 245/45/18 dekk så ligger den godt på veien også, og om snaue to uker skal jeg kjøre tur/retur frankrike med den, og det gleder jeg meg bil :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid mange biler, men når jeg skulle kjøpe snusfornuftig bil så tenkte jeg Saab. Jeg reiste opp og lånte noen Saab 9-3 fordi jeg kun tidligere har kjørt gamle 99 etc. Jeg har aldri blitt så positiv overrasket. Knallartig å kjøre. Enda bedre etter litt chiptrim, stag etc. Jeg smiler like mye hver gang jeg setter meg i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 911 har imponert meg mest uten tvil, for et skyv drar på alle gira og all effekten går ned i bakken.

Har prøvd 80 og talls og sitti på med 996 carrera 4S, pluss min egen måtte bare kjøpe meg porsche.

Også audi A8 W12 den var veldig grom du hører nesten ikke motoren når den går på tomgang men når du gir gass åpner 2 spjell i enderøra seg da blir det et lite brøll faktisk.

Men man kan vel ikke forvente noe annet av en bil som koster opp mot 2mill.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har overasket meg mest av bil må være volvo FH12 460, med litt våt asfalt og frisk gassing så slapp denna godt i rævva i "s-kombinasjonen" etter glattkjøringsstrekka på våler. på 2. plass må Mercedes sprinter havne.. husker ikke modellnavnet.. men er den største dieselmotoren i varebilutgave. denne bilen går utrolig godt.. kanskje ikke så jævla fort.. men den gjør da 160 på nåla.. og sitter faktisk utrolig godt på veien. for de av dere som er kjent i rendalsdistriktet så går det fint å kjøre fra øiseth til deset på 35 min med en slik sprinter.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en VW LT ettellerannet.. campingbil... 75 turboladda diesel hester.. Ladda så mye i trykk, at måleren viste -3 ellernoe... :S klarte NESTEN å få sommerdekkene til å spinne på blankisen.. Den var LAAAAAAT altså.. :\

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kjørt noen spesielt heftige biler da men , kan trekke frem et par alikevell..

Den bilen som til nå har overasket mest er Toyota corolla stasjonsvogn bensin 1.6. modellen før den som er nå, tror kansje den er en 2003 modell. kjørte 30 mil med den i går, fra ørlandet og tilbake utenom fergjer.. Ikke at den så sprek. men måten den hang på veien på i normal fart..

ellers er bilen jeg brukte når jeg tok lappen kos og kjøre. opel vectra GTs 2003 modell.. makan til gir kasse.. sier ikke mere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den beste OVERALSKELSEN jeg har fått må ha vært med 91-mod honda CRX men v-tec og 167hk. dette var da søskenbarnet mitt kom og spurte om jeg ville sitte på han en tur. jeg tengte: "jaja, må vel sjekke ut bilen hannes" eneste jeg fikk vite før jeg satte meg inn i bilen var at det var en 1,6 liters motor. jeg hadde ikke de aller største forventningene til bilen da jeg satte meg inn med tanke på utsendet. med tanke på at bilen veier knapt 900 kilo og har 167hk og går glatt til 8500rpm er dette faktsik den råeste bil-erfaringen jeg har hatt. har satt på audi s2 med over 400hk. men crx-en var definnitivt artigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider