Gå til innhold

Hvilken bil har overrasket deg?

Ranger emnet

Ezo

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Største _overraskelsen_ var når eg tok lappen, hadde stort sett øvelseskjørt kun med Yaris 1.0 (68 hk, total mangel på nM), så var det Golf 4 110 hesters TDI på kjøreskolen. Så kom landeveiskjøringen, då ble eg byttet til en helt lik Golf TDI, men med 186 hester.. "Oi!" sa eg når eg ga gass ut fra et kryss, "ikkje sant?" smilte kjørelæreren :D

Toyota Hiace har ikkje akkurat overrasket meg, men den har imponert meg som en god bil. Var i transporten i militæret, alle bilene ble sladdet og herjet med av de fleste (alle), men Hiacene var det aldri noe feil med..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Hiace har ikkje akkurat overrasket meg, men den har imponert meg som en god bil. Var i transporten i militæret, alle bilene ble sladdet og herjet med av de fleste (alle), men Hiacene var det aldri noe feil med..

synes ikke noe om hikkhakkene egentlig, slarkte girkasser..

Den mini bussen jeg liker best er opel vivaro.

får se om det endrer seg til vinteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største _overraskelsen_ var når eg tok lappen, hadde stort sett øvelseskjørt kun med Yaris 1.0 (68 hk, total mangel på nM), så var det Golf 4 110 hesters TDI på kjøreskolen. Så kom landeveiskjøringen, då ble eg byttet til en helt lik Golf TDI, men med 186 hester.. "Oi!" sa eg når eg ga gass ut fra et kryss, "ikkje sant?" smilte kjørelæreren :D

186HK TDI Golf? Hvilken motor? :P Burde gå noe helt inni hamperæva ja.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en slik til salgs her for litt siden

Golf 3 TDI 190 HK 4xx NM 4-Motion.

Oi :hello:

Tro hvor inni helvette fort den skulle ha flytta seg..

:D

Kunne vært noe å kjøre fra BMWer med. Heeeeelt standard utseende Golf III med 190 TDI-HK under panseret. :D

Ref: "Det er jo bare en Golf!"

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen som kanskje har overasket meg mest i NEGATIV retning må være den store drittransporten til fattern; stor, tung og stygg, og jeg trodde aldri at den kom til og gå noe bra. Men fyttigrisen, kunne ikke kjørt fra en labbende pensjonist med gåstol engangdamndamn

Men andre bilen til folka mine, en Sub. Impreza Halvstajsonsvogn eller hva jeg skal kalle det overasket meg skikkelig i POSITIV retning; stod i bunnen av Godøy-tunellen (utenfor Ålesund, 11% stigning) og akset lett som juling opp til 110 i oppoverbakken. Og firehjulstrekk og hollywodd-dekk er jo alltid dritartigt når pappa stresser som faen ned til Jysk for og ha seg ny datastol:thumb

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Jazz (Vekterbil) kjørte den da jeg jobbet som vekter og den dro ganske mange BMWer som hadde klistra på litt større motor merke bak.

Pluss at den var morsom å spinne/sladde med :)

Den klarte å holde følge med en 190hk Astro, men det lukta ikke godt av bilen etter på. Trur ikke å presse den så mye over det røde på turtellern var så bra :respect

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Jazz (Vekterbil) kjørte den da jeg jobbet som vekter og den dro ganske mange BMWer som hadde klistra på litt større motor merke bak.

Pluss at den var morsom å spinne/sladde med :)

Den klarte å holde følge med en 190hk Astro, men det lukta ikke godt av bilen etter på. Trur ikke å presse den så mye over det røde på turtellern var så bra :respect

Faktisk sett en Vakt service bil som var rosa, og det var en jazz.....

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto en Corsa a 1.4 på skolen for et par år siden når jeg gikk der. 420 000 sto det på km- stand skrud i hjel av ungdom i mange år (trodde jeg)

Kjørte den ut på skole plassen kasta pedalen gjennom gulvet og lille rakkern fløy i vei!Gikk ortligt godt for det den hadde vært igjennom.ser på dette som muligt bruksbil nå hvis jeg skal ha noe!! :)!!!

det var overaskelse det!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen som har overraska meg mest var en gammel toyota starlet jeg kjøpte fra ei gammel kjærring.. 83mod.. hun hadde hatt den siden den var ny.. 1,3 med 4trins kasse.. :P

jeg heiv meg inn i bilen og regna sterkt med at det var en FWD.. dro opp til en kompis og vi skulle ha det morro.. rusa opp og dumpa clutchen.. og ræva kommer som et skudd.. vi brå stoppa og klatra ut.. så under pansere.. og joda.. ikke noe tverrstilt motor der.. :P vi ble så gira at vi hærja hele dagen med den bilen.. sinnsykt morsom.. satt godt på veien og gikk friskt.. :)

morsomste når vi poppa hood'n på den var at orginal batteriet var STØRRE enn motoren.. :P dæven da lo vi.. men morsom bil.. morro i rundkjøringer.. var jo sperre på jævelskapet. å jææævlig morro på vintern. :)

PS: bilen var gått bare 90.000km.. med en eier.. :P

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[OffTopic]

bilen som har overraska meg mest var en gammel toyota starlet jeg kjøpte fra ei gammel kjærring.. 83mod.. hun hadde hatt den siden den var ny.. 1,3 med 4trins kasse.. :P

Du skulle hatt deg en Toyota Starlet Glanza V Turbo... 133 hk og 157 nm standard i en bil som veier 900 kilo burde sørge for en heftig kjøreopplevelse! :respect

[/OffTopic]

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider