Nikdev Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Vel, bilen svetter godt og mye, det kommer iallefall en del olje ut.. bunnpanna er som ei sil iallefall.. imorra blir det en telefonsamtale med et verksted jah. Prøv å ta noen bilder, kanskje vi kan helpe deg! Hvor kommer det olje ut ifra? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Vel det skjedde enda mer gøy idag:P kjørte en tur på besøk til noen (med oljenivå som var helt ok), og var kommet nesten helt frem da jeg skal kjøre over en fartsdump, jeg girer ned til andre gir, og slipper clutchen mens jeg siger over dumpen.. når det er gjort kommer det voldsomme smell. noe er alvorlig galt. jeg trykker inn clutchen igjen og bilen oppfører seg normalt igjen, går fint på tomgang.. jeg peiler olje og ser til at det er nok, hvilket det var :P så jeg prøver igjen, men med en gang bilen tar tak og begynner å bevege seg litt.. bang. så jeg prøver 2-3 ganger (selvom det kanskje ikke var så lurt, men jeg måtte prøve) men samme greia skjer.. heldigvis klarte jeg å trille bilen ut i veikanten, der den står enda :) så imorgen blir det tauing, skal prøve å feste tauet i traversen.. hvis ikke jeg får beskjed om det er fare for at den ryker.. da blir det nok falcken neste Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Vel, ved forsøk på tauing låste hjula seg HELT. bom fast. falcken måtte til slutt bare dra bilen med låste hjul opp på planet :P.. en helt ny type drifting. så jeg venter spent på vurdering fra verksted.. ser meg om etter brukte 944 girkasser allerede :) Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståggå Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Dæven Snakk om å være uheldig! Håper det snur seg for deg! Autotuning har brukt kasser, betalte 6000 for en for noen år siden selv. De har også overhalte brukt kasser, noe dyrer men anbefales! Siter Chevy Suburban (97) Porsche 944 (84) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 tusen takk for den infoen! jeg er veldig skeptisk med å evt. kjøpe kasser på privaten.. da kan man jo aldri vite.. det er en bedre garanti og få kjøpt noe fra et slikt firma =) nå gjenstår det bare å finne ut om det faktisk er kassa som har gitt opp eller om det er clutchen.. uflaks har jeg hatt ja, men jeg er forberedt på å betale noen lapper på å få det fiksa igjen.. håper jeg har penger til det, ellers må jeg spare penger til våren igjen og ordne det da :/ Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståggå Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Urk veit hvordan den "spare til kasse tia" er altfor altfor godt! Da jeg skulle overhalle kassen min, leverte jeg siste del av jobben til et anerkjent firma for å få tatt ut gira og bytta pinjonglageret. Får halvdelen tilbake med ei regning på 3500, mye penger men sikkert hvert det. Setter kassen sammen igjen og skal test gire. Alt satt bom fast. Da ble jeg usikker, er deg jeg eller de som har rota, så jeg sendte kassen til autotuning og fikk de til å åpne den og se. Jeg hadde ikke rota men det hadde verkstedet som tok ut gira gjort til de grader. Reversen var feilmontert og det manglet synkro muffer! Etter div krangel med firmaet, fått sletta regninga osv. gav jeg opp brukte 6 sure mnd på å få råd til ny kasse. Det var laaaange mnd :( Siter Chevy Suburban (97) Porsche 944 (84) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 tror det skal ordne seg.. fikk grønt lys fra the parents til å ta litt penger fra sparekontoen min =) så bilen blir nok fikset.. så skal jeg heller spare litt penger. Jeg låner på en måte penger fra meg selv :) om det er kassa så kommer jeg nok til å ta en samtale med autotuning.. så nå er det bare å håpe på at det ordner seg fort så jeg får nyte noen uker før snøen kommer Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 stemningsbilde: venter spent på svar fra verksted.. treiginger. Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 dreiv å funderte over hvor jeg kunne få tak i nye sidespeil til bilen.. noen som er litt mindre firkanta enn de orginale :P noen som vet? Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 dreiv å funderte over hvor jeg kunne få tak i nye sidespeil til bilen.. noen som er litt mindre firkanta enn de orginale :P noen som vet? Eldre 924 speil kanskje? De er mye smalere. Jeg hadde det på min (bilder på tråden min) Hørt noe mer om girkassa? Eller oljelekkasjen? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 njet, det har vært mye sykdom på verkstedet tydeligvis :P men dem tok inn bilen idag, og lovte de skulle se på den imorra.. så det er bare å vente.. speila jeg tenkte på var som på denne: Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Det er vel sånn 964 cup speil, dråpe speil tror jeg de blir kalt. Sikkert ikke billige, men ta en telefon til AZ eller AT. de har sikkert Digge speil! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståggå Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 stemningsbilde: venter spent på svar fra verksted.. treiginger. Igjen lykke til! Siter Chevy Suburban (97) Porsche 944 (84) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 kronhjulet pinjongen og lager og diverse er ødelagt på girkassa sir dem... Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 kronhjulet pinjongen og lager og diverse er ødelagt på girkassa sir dem... Da er det vel bare å finne en ny\ovehalt en da? Hva har skjedd egentlig? Tom for olje? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg