Gå til innhold

filter eller trakter?

Ranger emnet

StianG

Anbefalte innlegg

Nå er jo ikke filter og trakter noe som har samme primære virkeområde, så jeg vil si ja takk begge deler. Nå avhenger selvsagt dette litt av hvor høye filtere du har plass til, men jeg har hvertfall alltid brukt trakter inne i filterhuset. Dersom du må velge ville jeg ha valgt filter. En bilcrossbil går store deler av tiden i støvete miljø og da trenger den sårt et filter for å holde dritten ute. Trakter skal gi bedre dreiemoment ved lavere turtall, men dette momentet kan du vel klare deg uten i bilcross, selv om banene skal være bygget for begrenset topphastighet.

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg trodde man pleide kjøre med enten filter eller trakter. Vil du anbefale å bruke trakter i tilegg til filter på en bilcrossbil?

Og er det noen som har peiling på om det er mye forskjell på 40mm solex, dellerto og weber gassere?

86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne begge deler ja.. Har det på min B20.. Bare starter den opp uten filter, men de settes på før bilen skal beveges i det hele tatt...

Anngående valg av gassere så ville jeg gått for Weber. De er gamle, så du finner garantert en gammal rev som er en jævel på å justere dem på bilcross løpene. Prøv å hold deg unna Solex. Forsåvidt gode dem også, men kan være meget vanskelig å få tak i reservedeler.

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en som hadde noen weber gassere til salgs, han skulle ha

1700,- for dobble weber gassere uten innsug og filter og 1800,- med trakter

han hadde også dobble solex uten innsug og filter for 1200,- og dobble dellerto uten innsug og filter for 1500,-

er det mye for gasserne? tenker spes. på weberne

86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en som hadde noen weber gassere til salgs, han skulle ha

1700,- for dobble weber gassere uten innsug og filter og 1800,- med trakter

han hadde også dobble solex uten innsug og filter for 1200,- og dobble dellerto uten innsug og filter for 1500,-

er det mye for gasserne? tenker spes. på weberne

Sjølv synest eg det var rart at dellorto var såpass billig. (DHLA40?) Desse skal vanligvis vere betre en weber.

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider