StianG Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Hva gir best effekt av filter og takter til dobble gassere? bilen skal brukes i bilcross Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Nå er jo ikke filter og trakter noe som har samme primære virkeområde, så jeg vil si ja takk begge deler. Nå avhenger selvsagt dette litt av hvor høye filtere du har plass til, men jeg har hvertfall alltid brukt trakter inne i filterhuset. Dersom du må velge ville jeg ha valgt filter. En bilcrossbil går store deler av tiden i støvete miljø og da trenger den sårt et filter for å holde dritten ute. Trakter skal gi bedre dreiemoment ved lavere turtall, men dette momentet kan du vel klare deg uten i bilcross, selv om banene skal være bygget for begrenset topphastighet. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 ok, jeg trodde man pleide kjøre med enten filter eller trakter. Vil du anbefale å bruke trakter i tilegg til filter på en bilcrossbil? Og er det noen som har peiling på om det er mye forskjell på 40mm solex, dellerto og weber gassere? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Bruk gjerne begge deler ja.. Har det på min B20.. Bare starter den opp uten filter, men de settes på før bilen skal beveges i det hele tatt... Anngående valg av gassere så ville jeg gått for Weber. De er gamle, så du finner garantert en gammal rev som er en jævel på å justere dem på bilcross løpene. Prøv å hold deg unna Solex. Forsåvidt gode dem også, men kan være meget vanskelig å få tak i reservedeler. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Unnskyld min ignoranse, men hva er en trakter for noe? Trodde det var noe man brukte for å lage kaffe :D Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Har funnet en som hadde noen weber gassere til salgs, han skulle ha 1700,- for dobble weber gassere uten innsug og filter og 1800,- med trakter han hadde også dobble solex uten innsug og filter for 1200,- og dobble dellerto uten innsug og filter for 1500,- er det mye for gasserne? tenker spes. på weberne Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Unnskyld min ignoranse, men hva er en trakter for noe? Trodde det var noe man brukte for å lage kaffe :D Det som er på toppen her: Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Det som er på toppen her: Da lærte man noe nytt i dag og. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBjordal Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Har funnet en som hadde noen weber gassere til salgs, han skulle ha 1700,- for dobble weber gassere uten innsug og filter og 1800,- med trakter han hadde også dobble solex uten innsug og filter for 1200,- og dobble dellerto uten innsug og filter for 1500,- er det mye for gasserne? tenker spes. på weberne Sjølv synest eg det var rart at dellorto var såpass billig. (DHLA40?) Desse skal vanligvis vere betre en weber. mvh Lars Olav Siter 1981 Matra Murena 2.2 1987 Saab 900 1974 Volvo 144 1952 Cadillac series 62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 så da vil dere anbefale meg å gå for dellerto? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Dellorto skal visst være dei beste av dei, og eg har i hvertfall vært godt fornøyd med dei eg har hatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Da går eg for dellerto, lei av å kjøre orginal sierra Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg