Gå til innhold

Spørsmål om B230A motor

Ranger emnet

kloppen

Anbefalte innlegg

Stiller samme spørsmålet her i 200 forumet da jeg antar det er noen som har vært borti disse motorene her. Står egentlig i en 740.

Hei jeg lurer på en del ting om B230A. Under er noen bilder med forskjellige ting jeg lurer på. Kan dere forklare meg hva de er for?

B230A_001.jpg

1. Denne slangen var koblet av og da gikk motoren med et høyere tomgangsturtall en når den var på. Hva er denne til?

2. Hva justerer denne skruen?

3. Hva er denne slangen godt for?

4 0g 5. Er dette noe eller er det bare noen ubetydelige former?

6. Hva er dette og hva er den god for? (varmstart ettellerannet?) har problemer med å starte med varm motor, må bestandig holde starteren inne lenge før den starter med varm motor.

Det står en nokså lik ting til venster for 2, hva er dette og hva er den god for?

B230A_002.jpg

7. Hva justerer denne?

Er det noen som vet hvor man justerer CO'en og tomgangen på denne forgasseren?

B230A_003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Denne er jeg ikke sikker på hva er, mener at den skal gi motoren en mager blanding rett etter start, men er som sagt ikke sikker. Motoren går ihvertfall elendig hvis det er en vakumlekkasje her.

2: Justeringsskrue for tomgangen.

3: Vakum til fordeleren, endrer fortenninga beroende på vakum.

4: Ingenting

5: Ingenting

6: Varmstartsventil, lufter ut fra flottørkammeret når tenningen er av. Denne skal det komme et klikk fra når du setter strøm på den.

7: Her skal det sitte en ventil på biler med AC som justerer opp tomgangen når AC'en er av. Til nød kan skruen her brukes for å justere tomgangen, hvis f.eks magnetventilen nær 2 har feilet.

CO justeres med en 8mm nøkkel midt under flottørhuset.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider