Gå til innhold

Hvilken type eksos anlegg skal jeg kjøpe?

Ranger emnet

volvo145

Anbefalte innlegg

hei

I dag røyk eksosanlegget på min -87 740tic , og dette er jo en gylden anledning i å investere i noe litt fetere eksos enn det orginale :D.

Hva slags type skal jeg kjøpe for å få litt fet lyd/effekt og samtidig få det igjennom eu kontrollen til en fornuftig pris? :confused:

Behøver jeg alle 3 pottene?

Skal bytte ifra den forrerste potta og helt bak.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er min jt med 1 potte, med samme motor som står i din orginalt

http://video.tinypic.com/player.php?v=20qkgb6

Hehe, ja tøff lyd det der (tilogmed på mine dårlige laptophøytalere :) ), får vel investere i det der kikket såvidt på prisene , de lå på ca 3000kr så det får jeg vel stå i ,men jeg tror kansje jeg må ha 2 potter, bilen skal jo eu godkjennes om et par måneder.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste positive jeg kan se med det anlegget der kontra JT er at det er en kuleflens etter downpipen der eksosanlegget får "leve" litt slik at vibrasjonene ikke gjør at du får frieksos i hver eneste skjøt bakover....

Men man får håpe lyden er mindre stygg enn Simons sitt 2,5" system... det låter papp og ruster fortere enn du klarer si Opel Rekord...

Ang bråk inni bilen og 3" JT: Jeg har aldri hatt noe problem med for mye bråk i bilen sålenge man henger opp anlegget skikkelig med gummioppheng og at det ikke tar i karrosseri her og der. Når jeg kjøpte bilen min derimot var 3"rørene presset opp i karrossen slik at det ikke dirret oppi av og til, men duret som faen inni bilen hele tiden. Gjett om jeg var sliten når jeg kom hjem fra Oslo med bilen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn kjøper, så for all del hold deg unna simons... Det er bortkasta penger, uten tvil! Har selv hatt to simons anlegg på de gamle bilene mine, og herregud så falleferdig det var etter kort tid... JT sitt 3" hele veien fra turbo med en demper anbefales...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider