Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet

volvo240v8

Anbefalte innlegg

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Musse-pigg topper er både bra og dårlige. De har alle relativt små forbrenningskamre (=høy komp), men de ble levert med både små og store ventiler, og et rimelig stort spekter hestekrefter. Det som også spiller inn er kam og stempler. For å si dette sikkert må man ta av toppdeksler og lese av støpenr på toppene. Man kan for det meste si at de blir bedre jo nærmere 1970 man kommer. De beste toppene har 2.02" og 1.6" ventiler.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"186" – 3927186. Another good performance head. They were found on 1969-1970 302 and 350 engines. They had 2.02/1.60" valves, 64CC combustion chambers, DO have accessory holes, intake port volume should be 161CC's, exhaust port volume should be 65CC's. These heads have double hump casting marks.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, får forskjellige typer av dem. De jeg hadde på Camaro`n var ikke de beste man kan få, hvis du ser på pukklene så er det hull til feste av div braketter, bla a dynamo.

De som ikke har disse hulla er visst bedre enn de med..

Topper.JPG

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har en forklaring på hvor alle de ledningene totalt 6 stykker skal på motoren? er da snakk om den kontakta inne ved torpedoveggen. kan noen si hvilken farge som skal hvor osv? :D

spesielt den helt blåe ledningen :D og den svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei bruker bare 4 jeg og. men er 2 stk ledninger som er på andre siden jeg ikke bruker og det er en blå og en svart. de ledningene er klippet. sikkert forrige eier som har gjort det. oljetrykk hmm ja ok. da for jeg bare koble på den sorte iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider