Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, greit det Ole, at man bør ha en bil å kjøre med. Nå er jo bilen din snart ferdig. Tror du at du får lappen samme dagen som du begynner på den? Det er en HAUG med ting du må gjennom før du kan kjøre opp nå, så jeg har bare foreslått at du kan begynne på lappen. Det tar som sagt litt tid før du er klar for å kjøre opp! :P Kan tenke meg den ikke hang sååå veldig bra med de 175-dekkene! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du har vel reimdrevet vifte?

Om motoren blir for bra kjølet, kan du bytte termostat eller montere elvifte som er termostatstyrt.

 

En termostatstyrt elvifte vil da la vær å gå når du går under x temp (n-temp), så du vil spare litt effekt.

Det er ikke all verden, men alle monner drar! Det har jo litt å si for drivstoff"økonomi". (i hermetegn, pga.. det er jo v8 forgasser du kjører!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh forstår hva du sier Colli men skal jeg bygge ferdig bilen har jeg ikke økonomi til lappen. har litt med det og gjøre og.

 

Har ikke reimdrevet vifte. har Elektriske vifte som er koblet på bryter. har ikke hatt på vifta i hele tatt.. men har snakket med Ottesen på forumet her og han sier Mustangen hannes og er sånn så tror ikke det er noe fare.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh forstår hva du sier Colli men skal jeg bygge ferdig bilen har jeg ikke økonomi til lappen. har litt med det og gjøre og.

 

Har ikke reimdrevet vifte. har Elektriske vifte som er koblet på bryter. har ikke hatt på vifta i hele tatt.. men har snakket med Ottesen på forumet her og han sier Mustangen hannes og er sånn så tror ikke det er noe fare.

 

Nei, det er ikke noe fare å få den under N, utenom da økt slitasje på motor og økt bensinforbruk (om den går langt under).

 

Du har kjølevæske i? Den har jo lavere termisk koiffisent eller hvordan man staver det, enn vann har.

 

Du bør koble viften på termostat, er litt kjipt om du glemmer den bryteren en dag du står i kø :P

 

Min vifte er koblet slik at noen ganger kjører jeg uten vifte, men viften kan gå selv om tenningen er av. Dvs.. Kjører jeg en tur, så kan jeg noen ganger slå av tenningen etter jeg har stoppet.. Så begynner gjerne viften å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei men jeg glemmer ikke den knappen. er veldig varsom med det der..

 

vet jeg bør ha den relè styrt men har ikke koblet det slik ennå.

 

den går ikke så mye under N men er litt under. kan være mye og men.

 

har ikke kjøleveske i akkurat nå siden jeg har hull i radiatoren og blir dyrt og fylle kjøleveske.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatoren er i aluminium eller kobber, den kan ikke sveises, den må slagloddes.

 

Hvis du har problemer med å holde varmen så kan/bør du bytte termostat. Det koster ikke stort mer enn en 100-lapp uansett.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatoren her er TUNG. ser ut som stål egentlig.

 

Hmm ja den er litt kald til tider. men ved litt små kjøring først holder den varmen :D

 

har nå vært ute og byttet Hovedsylinderen til bremsene fordi bremsene tok langt inne og hugget til. har luftet og alt nå og tror den ble bedre. er litt usikker så skal la pappa prøve den en tur.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt ryktet at amcar radiatorer er svinbillige?

Passer denne på org fester, eller er den moddet?

 

evnt kan du vel kjøre på en v6/diesel 240 radiator, ville jeg tro.. Jeg personlig kjører på en 240 automatradiator (alu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår