Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet

volvo240v8

Anbefalte innlegg

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tanken er på 60 liter.

grunnen til at jeg bytter er pga sparer rundt 20 kg og at han som skal lage eksosen sa det ble veldig mye lettere og lage dobbelt eksos uten tank under.

så den fjernes.

for se om jeg gidder måle og den gamle. den er STOR.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanken er på 60 liter.

grunnen til at jeg bytter er pga sparer rundt 20 kg og at han som skal lage eksosen sa det ble veldig mye lettere og lage dobbelt eksos uten tank under.

så den fjernes.

for se om jeg gidder måle og den gamle. den er STOR.

du sparer noen kg ja, men du må huske at nå får du vekten både lengre fra bilens senter, såvel som du får et høyere tyngdepunkt.

Tror de 20kg går litt vinningen opp i spinningen om du kjører sirkelbane, men på dragrace er det neppe ulempe å få mer vekt over bakaksel til akselerasjon/grep.

Tror bilen din egentlig er litt for lett bak, pga. v8 fremme, men du kan jo flytte spylevæsketank, etc. bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteri skal flyttes bak. men spylervæske osv skal stå der det står.

hengerfeste skal av senere og så.

blir lett bak ja men husk at det er ingen banebil så skal ikke satse så veldig med den:)

er cruise bil som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drivd med de hælvetes AN koblingene til fuelcellen.

jeg, pappa og noen til prøvde men fikk det ikke til.

ente opp med og dra ned til slangeservice i byen. de klarte det heller ikke så ble en ny kobling som funker veldig bra ;)

har pusset en del baki bagasjen nå og er snart klart for og sveise festene til fuelcellen fast i bagasjen.

blir vel og kle hele bagasjen med alu plater en gang for og få en penere Look men skjer ikke med det første.

Volvo-Peer på forumet her som sveiser og forsåvidt lærer meg og sveise.

jeg var så dum og satt og så på han sveiset fester igår at idag tidlig måtte jeg på legevakta for og få lukket igjen øya så jeg kunne sove.

ente med og få noen øyedråper som gjorde susen.

øynene er ikke vonde idag men ser knappe 10 meter klart.

så vi for se om vi blir ferdig med festene til fuelcellen imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider