Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet

volvo240v8

Anbefalte innlegg

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke noe vits komme med kommentarer som ikke har noen hensikt.

jeg sier ifra når ting skjer og trenger ikke mas fra slike som deg.

har ringt og snakket med ski motorverksted og de kan ta effektmåling fortløpende.

så ringer dem idag igjen og bestiller time :)

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen for prøveskilter over.

startet 00.00 og kjørte i ca 3 timer før vi gav oss.

bilen gikk veldig fint og ikke noe problemer.

dro på en stor plass for og leke litt. og har nå funnet ut at radiatoren er for liten så må få fikset den store.

ellers gikk alt smertefritt.

rundt kl 2 dro vi til våler der vi smakte litt på autovernet. ble en god bulk i autovernet men fikk bare skrubbsår på støtfangeren bak på volvoen.

etter det gikk alt bra så 23.30 kjørte vi en runde i byen der ser vi polisen som stopper og glaner veldig på oss.

vi kjører da til togbanen for vi trodde ikke dem ventet på oss der.

de kjørte forbi og vi blinket etter dem.

politiet blinket inn til siden slik at vi kunne kjøre forbi dem og rett etterpå slår de på blålysa.

de ville bare informere om at det var 30 min igjen av prøvekjennemerkene og lurte på hvor vi bodde slik at vi rakk fram til tiden.

har vært veldig moro og kjøre den ;)

og folk som sier RWD tar seg dårlig fram er tull.

vi kom fram der avensis og mange andre FWD ikke kom fram :)

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fwd kommer seg fortsatt best frem, rett og slett pga "bedre" vektfordeling. Mye vekt over drivhjul. På en 240 er det ikke så bra vektfordeling, ihvertfall ikke på v8 saker.

Så kommer det jo skikkelig ann på sjaføren og, en kompis kom seg ikke frem til meg i går pga en kraftig bakke, jeg satt meg bak rattet hans og kjørte lett opp.

Så fwd kommer seg bedre frem enn rwd uansett hva du sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fwd kommer seg fortsatt best frem, rett og slett pga "bedre" vektfordeling. Mye vekt over drivhjul. På en 240 er det ikke så bra vektfordeling, ihvertfall ikke på v8 saker.

Så kommer det jo skikkelig ann på sjaføren og, en kompis kom seg ikke frem til meg i går pga en kraftig bakke, jeg satt meg bak rattet hans og kjørte lett opp.

Så fwd kommer seg bedre frem enn rwd uansett hva du sier

Det hadde jeg ikke ville sagt så helt kategorisk. Min 245 tar seg bedre frem enn firmabilen min med FWD, en Peugeot Expert. Nye piggdekk for sesongen på begge to!

Men tar du gjennomsnittet av FWD vs RWD stikker nok FWD av med seieren ja - men så kompenserer sjåføren gjerne en del også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjem jo mye ann på bilen.. tungt lastet expert tar seg neppe bra fram.. men husk at med fwd kan du bare snu bilen å rygger rimeli lett opp.. nytter ikke mye me rwd da:)

men er imponert over hvor godt dissa gamle volvoene tar seg fram:) ble enda bedre med litt større turbo.. med 13C'en så fikk man så tili ladetrykk at man spant jo med en gang! så måtte være ekstra forsikti da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider