Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

les lenger bak i tråden kanskje?

Specs på motor:

 

chevy 350

TRW høykomp smidde stempler

edelbrock 600 gasser.

hedman headers

edelbrock performer innsug

comp cams: kvass kam med masse løft

882 topper

hei tenning

dobbelt register.

 

planer for motor: Edelbrock Rpm innsug og world products sportsmann 2 topper.

 

bilder av motor: begynner og se bra ut nå

 

Med denne speclista på motoren har du ca 290-300 hester i hvertfall. Med nye topper og rpm innsug vil jeg tippe 340-350 hk :)

 

Har drevet mye med akkurat disse motorene. Kjempegode motorer, tåler mye juling og mye trim og starter alltid uansett på en kald vinter dag :) med riktig mengde choke da hahaha.

 

Men det bør holde til drifting med 340-350hk. Hadde en gang 250 hk i en malibu. Byttet til 2 veis lsd diff på en stor malibu og justerte understell litt og var ute å driftet som bare det med mine 250 hk @ chevy 350 motor. Du får et sånt sinnsykt bunndrag vettu :)

 

Dette var jo veldig stilig. Trodde kun 305 passet i volvoene jeg. altså i originale motorfester. Gjør 350 også det altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"882" – 333882. These heads were found on early-late 70's 350 and 400 engines. They had 76CC combustion chambers, 1.94/13.50" valves, DO have accessory holes, intake port volume is 160CC's, exhaust port volume is 60CC's. These heads are made of thinner castings and are prone to cracking as well. The exhaust port on these heads is rather weak in my humble opinion, and is not considered to be a good performance head. I have read some flow numbers on the internet regarding the 882's, and I have a hard time believing some of the flow numbers people are posting on these particular castings. I did extensive flow testing on several of these particular castings, and was not very impressed with their flow characteristics. The 441 or 487 are a much better large chamber head (in my humble opinion). The 882 intake port is very close to that of the 624, the exhaust side is where the 882 is weaker.

 

 

dette står om toppene du har nå ole.:D

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det nye topper dette? 6500 er jo grisedyrt, får de jo fra statene til samme pris hahaha....

 

jepp nye. man må handle fort da dollar er på vei opp 5.44 nå

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår