Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, nå har jeg erfaring med litt forskjellige demperinnstillinger her. Jeg kjørte først på myke gule koni = det er ganske stivt faktisk bak og originale dempere framme. Det skal da sies at dekkene mine er helt nye, men ikke de beste på vått. Jeg har i tillegg ikke diffbrems.

 

I hver eneste sving, rundkjøring etc. måtte jeg være beredt på sladd, gasset jeg, så fløy ræven ut. Ja, stiv ræv og myk foran er bare tull og tøys. DET kan alle være enige om at blir feil. Nå har jeg fått meg gule koni framme også, som kjøres inn. Bilen er nå temmelig stiv foran, og litt mykere bak (på det mykeste tror jeg). Bilen er fantastisk å kjøre, men jeg frykter at hvis jeg stiver de opp bak, så blir bilen en jævla sladdekasse igjen.

 

Han her har V8 med påståtte 350hk, vet ikke om han har brems heller. Små penta-hjul, ikke gammel nok til å ha lappen, og skal ha gule koni. Still de på det stiveste bak, så tenker jeg han snurrer før han har sett på gasspedalen.

 

Jeg påstår ikke at JEG har rett her, men det er i hvert fall min mening til demperoppsettet på 240. Blir den for stiv bak, så slenger den så sykt med ræven, og man får ikke den til å sette seg under aks heller.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colli: er det ikke det som er litt artig da, og ha ei sladdekasse?

 

Hehe, er artig å sladde ja. Det som ikke er artig, er når du skal kjøre fort, har dårlig tid etc. Har man litt stor fart gjennom en rundkjøring, eller noe, så legger ræven seg ut i tide og utide. Det er ikke artig! ;)

 

Jeg syns det er mye artigere å ha en bil som henger bra på veien, i stor fart uten for mye overstyring.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er artig å sladde ja. Det som ikke er artig, er når du skal kjøre fort, har dårlig tid etc. Har man litt stor fart gjennom en rundkjøring, eller noe, så legger ræven seg ut i tide og utide. Det er ikke artig! ;)

 

Jeg syns det er mye artigere å ha en bil som henger bra på veien, i stor fart uten for mye overstyring.

 

er jo sie lengs det skal gå da!!!

ikke no annet som gjelder..:D

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8-er tydeligvis tingen! Artig prosjekt!

 

Ser på første siden att du henta den i sogndal, men bildene er fra ferjekaia i Dragsvik ved Balestrand. Kor kjøpte du bilen henn?

 

Ser også på bildene av hjulbrønnene, som du hadde tenkt å lakke. Ser ut som veldig dårlig arbeid med plater som bare er punktet fast innvendig der. Ser ut til å skjule rust.

 

Når det gjelder vinge synes jeg kun en gr.a vinge kan passe.

 

Merker meg att du er "sponsa" av Lånekassen, det er jeg og! hehe :thumb

 

Lykke til videre med prosjekt (og godkjenning)!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår