Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan stilles på ja.. DaButcher sa at jeg skulle ha mjuke bak og harde foran pga understyring osv :) kan stilles bak og foran men er kun gule koni da.

Feil, røde Koni kan også justeres. :)

 

Ja, Colli har rett, bilen kommer til å bli ubehagelig stiv på det hardeste :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dempere/fjærer, så vil jeg bare påpeke en ting.

 

"Alle" tror at jo lavere bilen blir og jo hardere understell du har, jo bedre henger den. Det er rett og slett F E I L.

 

Senker man en 240 mer enn 45mm, må man bygge om understellet, for å hindre bump-steer, m.m. (skumle vinkler på stag!).

 

Stiver man av bilen for mye, vil den bli sladdekasse, som tidligere påpekt av Colli.

 

Samme feiltagelser ser man også gang på gang, når det er snakk om dekk. "Alle" tror at jo lavere profil du har, jo bedre henger du. I realiteten, får du mindre "treghet".

 

Greit nok, det føles som du kjører bedre i svingen, men det er ikke det samme som friksjonen du får mot underflaten.

 

Mitt forslag til Volvo240V8 er derfor:

Mykt bak

Stivt fremme

Større krengestag fremme, originalt bak(!).

Negativ camber fremme, for å kompansere for understyring

Flytte feks. batteri bak (vekt har også påvirkning til under/overstyring)

 

Det er ingen vits med 350hk og mange mange hundre nm, om bilen sladder bare du ser på gassen. Med en såpass dreiemomentsterk-motor, vil du alltid klare å provosere den ut i sladd om det er det du vil. Derimot å beholde veigreip, akselerasjon, m.m. mener jeg faktisk også er en sikkerhetsting.

 

Det er lite vits med 1000hk/2000nm, om du spinner bare du ser på gassen.

Da kunne man like gjerne kjørt med b19a og 165/80-14 dekk og fått samme akselerasjonen.

 

Ja, litt overdrivelse, men.. En dag må han nødakselerere, da er det kjipt om han ender i skauen pga. han har en sladdevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår