Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

såpass.

kunne vært værre da.

500 dollar x 6 kr = 3000 kr

Den koster fra ca. 460-500$ rundtom nå og frakt er vel på 105-110$.

Dollar lå på 6.3 når jeg importerte for Ole, så dagens pris vil vel være ca.

565 til 610$, avhengig av frakt og innkjøpsprisen.

 

Om vi sier 565$ * 6.3 = 3546kr

Så kommer jo momsen: 3546kr * 1.25 = 4433kr og 62 øre.

 

Dyreste vil være:

610 * 6.3 * 1.25 = 4803kr

 

Jeg tror det er Reiderracing som er billigst per dags dato, men samtidig må man ringe de og da går det fort iallefall 100kr i telefonutgifter der også (regner med de fleste ringer fra mobilen).

 

man må også regne med litt valutasvingninger og gebyr på mastercard/visa.

Om man da kjøper fra Reider, ville jeg sagt man har den inne for 4433kr + 100kr i telefonutgifter +- valutasvingning, som vil si alt fra 4500kr til 4600kr om man skal være realistisk. Det er jo "bare" 500kr økning, men samtidig må man jo tenke at 500kr på 4000kr er over 10%. Fremdeles er truetrac'en en av de tingene man får mest bang for the bucks da, spør du meg.. Hvilke andre deler får man til volvo, som tåler så mye juling, til den prisen?

 

Kanskje spm råder(?), men feks girkasse, etc. er værre å få til å tåle like mye for samme mengde penger.

 

ole: sjekk nå tilstanden på akslingen før du bytter lagre, o.l.

Du trenger ikke bytte lagre om de er fine, saken er nemmelig den at du kan dra ut stikkaksligenne i ettertid og bytte det da.

 

Sjekk også om du har 1031, kjøp heller en 1031 i fin stand, enn å overhale en 1030, for å si det sånn! Jeg byttet ikke lagre i min, kjøpte en 1031 fra en 92' eller 93' 240 (via en hugger på østlandet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gå skikkelig hardcore, kan du gå for nylonforinger eller ALU.

ALU vil jo selvsagt spise på metall istedenfor å spise på foring, hehe.. Men Nylon er stivere enn poly, dog. gjerne for stivt om du skal bruke bilen til a-b.

 

Jeg lurer på om håvard schlager eller hva han heter igjen driver å lager slikt.

schiager, schlager, er ikke sikker på etternavnet, men han er på forumet også, men jeg husker ikke nicket hans :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg bestilt lakk til innvendig lakkering:

 

- 2 liter lakk ( samma farge som utvendig)

- 2 liter klarlakk

- 2 liter epoxy grunning

- 1 liter tynner

 

dette er lastebillakk men skal lakkes innvendig så er kanskje ikke så dumt pga sliteevnen ;)

 

prisen kom på 2400 kr

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå ? hva går den for da? ;) takk takk lenge siden jeg har hørt fra deg nå.

 

Han som skal ha den tar den slik den står uten at jeg trenger å gjøre noe pluss at jeg beholder nosen.

Så den går noe billigere enn hva jeg har satt den til :)

 

Men da blir det ny motor og gir til camaroen ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår