Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei hei kjære Onkel.

Så ikke dumt ut dette her.

 

Håper du får masse morro med bilen. På fredagen solgte jeg selv min egne volvo med V8 men har da enda igjen en jeg bygger opp. Det skal bli en 305 motor med 370 hk. Ikke mye men er sjeldent for en 305.

 

Lykke til videre med bilen din.

 

Hei igjen, det er ekstremt skjeldent at en 305 har så mye gamp, men et råd er jo å sjekke motor nr og nr på toppene på http://www.mortec.com. Der ser du at motorer fra tidlig 60 tallet ligger på rundt 280 hk i snitt, men det finnes noen som er mer Alt du trenger å vite om motoren din finner du der, forbenningskammer + mye mer

 

Jeg har en nyoverhalt 305 til salgs, men den er ikke mer enn 260 gamp, men de virker godt. Motoren har rullet ca 1500 km i volvoen etter overhaling. en god motor som går for rundt 6 lapper eller byttes i manuell eller automat kasse 350, 400 el 700 kasse. Alt av interesse...

 

Hilsen Onkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, det er ekstremt skjeldent at en 305 har så mye gamp, men et råd er jo å sjekke motor nr og nr på toppene på http://www.mortec.com. Der ser du at motorer fra tidlig 60 tallet ligger på rundt 280 hk i snitt, men det finnes noen som er mer Alt du trenger å vite om motoren din finner du der, forbenningskammer + mye mer

 

Jeg har en nyoverhalt 305 til salgs, men den er ikke mer enn 260 gamp, men de virker godt. Motoren har rullet ca 1500 km i volvoen etter overhaling. en god motor som går for rundt 6 lapper eller byttes i manuell eller automat kasse 350, 400 el 700 kasse. Alt av interesse...

 

Hilsen Onkel

 

Var et amerikansk blad som hadde som prosjekt for å se hvor mye dem kunne tvinne ut av en 305 for en billig penge. Dem kom til 373 hk på ikke så langt unna 10 tusen norske.

 

Vet ikke om jeg har noen kasser liggende for skal hente meg en snart som jeg skal bruke. Men vet vel om en som er litt preppet. Det er en 400 kasse.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et amerikansk blad som hadde som prosjekt for å se hvor mye dem kunne tvinne ut av en 305 for en billig penge. Dem kom til 373 hk på ikke så langt unna 10 tusen norske.

 

Vet ikke om jeg har noen kasser liggende for skal hente meg en snart som jeg skal bruke. Men vet vel om en som er litt preppet. Det er en 400 kasse.

 

Jeg tror ikke 10lapper holder til 400 gamp på en 305, men det er jo dollar kusen som bestemmer det. Min motor har bikket 35000 kr, riktig nok er det blandt det beste av deler en får fra summit racing i usa. For å bikke 350 til 400 gamp på en 305 må en ha alu topper, det er bare ikke mulig å få nok flow på orginale topper, ikke en gang om en skamporter toppene. Jeg bestilte Dart pro 1 topper og de landet på 22000 lapper...kremt uten vippetøy og måler på den 383 motoren er 550 gamp på pappiret.....som sagt ingen til er umulig, det tar bare lengre tid.....hehe

 

kassen er av interesse, men om den er preppet, så spiller ikke det noen rolle, den blir overhalt uanzett...har ikke råd til å rase en motor om det skulle være noe lugubert med kassa......har du en pris? er det med converter?

 

hilsen Onkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke 10lapper holder til 400 gamp på en 305, men det er jo dollar kusen som bestemmer det. Min motor har bikket 35000 kr, riktig nok er det blandt det beste av deler en får fra summit racing i usa. For å bikke 350 til 400 gamp på en 305 må en ha alu topper, det er bare ikke mulig å få nok flow på orginale topper, ikke en gang om en skamporter toppene. Jeg bestilte Dart pro 1 topper og de landet på 22000 lapper...kremt uten vippetøy og måler på den 383 motoren er 550 gamp på pappiret.....som sagt ingen til er umulig, det tar bare lengre tid.....hehe

 

kassen er av interesse, men om den er preppet, så spiller ikke det noen rolle, den blir overhalt uanzett...har ikke råd til å rase en motor om det skulle være noe lugubert med kassa......har du en pris? er det med converter?

 

hilsen Onkel

 

 

Prisen var med fin kurs og fant delene i usa på ebay ;)

 

Men han nevnte rundt 6 for kassa og det var med converter med stall speed på 3500.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen var med fin kurs og fant delene i usa på ebay ;)

 

Men han nevnte rundt 6 for kassa og det var med converter med stall speed på 3500.

 

 

Det er i mestelaget for en 400 kasse, uten at jeg vet hva som er gjort med den......3500 i staal er ikke nok, men bedre enn ingen ting....jeg trenger staal på 4200, men kansje en pris på kun kassa?

 

Hilsen Onkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

maks 220 hk ja men 350cid motor går FINT!

 

alle som sier at man maks får låv til og ha 305 er dumme...

 

Hehe ikke for å kritisere men den siste komentaren fikk meg til å tro du ikke er mer enn 13 år ;)

 

Men stemmer det at det er ikke noe problem med en 350 motor.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

maks 220 hk ja men 350cid motor går FINT!

 

alle som sier at man maks får låv til og ha 305 er dumme...

 

Hehe ikke for å kritisere men den siste komentaren fikk meg til å tro du ikke er mer enn 13 år ;)

 

Men stemmer det at det er ikke noe problem med en 350 motor.

 

Hvis han på BT ikke "sover", kommer han til å klage over at det er mer enn 100 Nm for mye i en CSB 350.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han på BT ikke "sover", kommer han til å klage over at det er mer enn 100 Nm for mye i en CSB 350.

 

Dem jeg har pratet med på BT sier at så lenge jeg har papirer fra Volvo Norge på at dem godkjenner volvo 200 serien med en 350 blokk så sier ikke dem noe om det.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De papirene har Volvo Norge trukket tilbake, så det er "egentlig" ikke lov. Men har man papirene fra volvo vil de nok godta det - hvis han ikke er klar over at papirene er inndratt. En bekjent av meg fikk erfare det. :(

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår