Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet

volvo240v8

Anbefalte innlegg

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brukte du hammer og benga på kalippere også? Der ville jeg egentlig gått for noe motorlakk etc. Jeg tror jeg hører på mr. beadlock. Spyler man felgene, så plutselig er lakken vekk fra kalipperne. Hehe! :) Ser fint ut i hvert fall Olè!

Når blir det prøvetur da?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colli, har lest på div forumer at hammerite på calipperne sitter drit godt og at det tåler de påkjenningene så det skal ikke være noe problem. folk lakker motorblokkene sine med hammerite og det sitter bra så tror ikke calipperne er noe problem :)

regner med bakakselen kommer opp i løpet av dagen :D

venter på at pappa skal komme med olje. og må bytte ut ene bremserøret for det er litt flatt på ene siden ;D

så i løpet av noen uker nå håper jeg den er klar til prøvetur :)

takk takk Colli :D

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fett å henge opp akslingen alene. Jeg bytta aksling på min bil. Brukte rundt 2 timer på å demontere, bære vekk, bære fram den andre og montere. Blei litt svett å sånn, men det gikk.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så mye og ta bilder av innvendig :P er helt tomt så og si.

har fått opp litt av bakaksel. fortsatte den kvelden fordi om jeg sa jeg ikke skulle så fikk den under bilen. men sliter litt med og få i bolten i bærebruene framme. sliter litt med og få den rett så jeg for hele foringa inn :D

noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen er nå over og jeg har fått montert bakaksel og skrudd av ene fjærbeinet fra gamle 245`n til Sundin og tatt ut demper osv :D så imorra for jeg muligens siste fjæra osv og slik så da monterer jeg sammen og starter montere framme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider