Gå til innhold

optima batteri (bra dårlig??)

Ranger emnet

Markro

Anbefalte innlegg

Trur den gule e mest beregna til bilstereo..

Kance mer Ah (Ampere time)

Noen som har yellow top? Nån som har red top?

Jeg har yellow-top, da han i butikken jeg kjøpte det i, sa at de gule var mest egnet til bilsterio(eller egentlig at den tåler mer utladning) Mens den røde visstnok var mer egnet til starting.

Det er ikke så mange Ah på det, er vel 48tror jeg, men det er godt over 600A inni der og det er det er ikke så verst ;)

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erfarte netopp at batteriene ikke er _helt_ tette, syre på teppet i bilen er ekstremt utidig.

(i rettferdighetens navn var de montert liggende, med "luftehullene" ned og hadde ligget sånn siden i fjor høst.

Det bakre batteriet lå under basskassa og "gulvet" i bagasjen og den kassa er tung og uggen å flytte på, så jeg har pga latskap ikke kontrollert om de lekker eller ikke)

Men jeg er veldig fornøyd med ytelsen, monterte mitt tredje røde optima i bilen for ti minutter siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker maxxima i bilen jeg, og di funker meget bra di og da, er vell noe av det samme som optima?

Snakket med en i teamet i går ang. batterier, og maxxima har visstnok hatt en tendens til å koke/ta kvelden, så du som har litt anlegg bør passe litt på dette..

Brukte jo selv maxxima i mondeoen og det funket jo fett der, men man bør tydeligvis være litt obs.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider