Gå til innhold

Legg ut dine egne bilder, og få dem redigert.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hastejobb, men det ble OK likevel. Visjonen var å få bilen til å stå mere frem fra de andre forstyrrende elementene i bildet (dóg er himmelen mere dramatisk).

aston.jpg

-Kopiert himmel over på et nytt layer via Select -> Color range, "Linear Burn" blendingmode.

-Lokal Shadow/Highlight på bilen for å få frem detaljene fra de mørke områdene.

-Mere kontrast i felger.

-Mindre brightness på fjellet over bilen og skogåsen til høyre.

-Høyere saturation i bilen og på himmelen og mindre på bakgrunnen.

-Smart Sharpen.

Totalt 7 eller 8 adjustement layers oppå en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen ble veldig kul! litt sånn TopGear.

Også fint at du fikk fram mer av linjene på bilen! (ble kanskje seanes litt uekte ut?)

Men uansett, liker det du har gjort! Har du høyere oppløsning? Og uten den teksten.

takk!:)

Edit:

Lyst til å gjøre litt med dette bildet?

http://img46.imageshack.us/img46/4551/img1001bl7.jpg

Litt rotete det også gitt, desverre.

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen ble veldig kul! litt sånn TopGear.

Også fint at du fikk fram mer av linjene på bilen! (ble kanskje seanes litt uekte ut?)

Men uansett, liker det du har gjort! Har du høyere oppløsning? Og uten den teksten.

takk!:)

Edit:

Lyst til å gjøre litt med dette bildet?

http://img46.imageshack.us/img46/4551/img1001bl7.jpg

Litt rotete det også gitt, desverre.

Top Gear bruker et "Neutral Density"-filter foran kameralinsene deres - på den måten blir himmelen riktig eksponért i forhold til forgrunnen/motivet. Dette filteret er altså en gradering fra mørkt i toppen til helt gjennomsiktig rett over midten av bildet; på denne måten blir himmelen (og eventuelle fjelltopper/trær/whatnot) formørket slik at de blir omentrent like lyse som motivet. Har ikke fullsize av det forrige bildet, dessverre.

Her er #2:

aston2.jpg

aston-layers.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, det der ble jo utroilg pent!

tusen takk!

Har prøvd meg på den metoden din en gang, men ble litt plundrete for meg. Fikk det ikke helt til, er ganske vanskelig. Men får prøve meg litt mer etterhvert:)

Edit: Får si det en gang til, er ikke en Aston. Er en jaguar :)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterarbeid i Photoshop kan bare gjøres på én måte: plundrete. Man må investere mye tid og kunnskaper for å få frem et bra resultat. Det er dét som gjør Photoshopping så vanskelig - man må prøve seg frem i dager og uker og måneder før man omsider lærer hvordan man kan gjøre ting.

Her er en mod av rakanishu sin; det gikk med en halvtimes tid, eller rett under. For øvrig et godt utgangspunkt for videre modding til tross for at himmelen var utbrent; det har bra oppløsning (les: er stort), det er ikke for skarpt, og det har rikelig med detaljer i motivet (hører dere dét, folk med sorte biler?). At hvitbalansen ikke var perfekt da bildet ble tatt gjør ingenting, da dette er en smal sak å få korrigert. Verre er det med himmelen; her har jeg satt inn en helt ny himmel fra et annet bilde, for å ha noe detaljer der å kunne forholde seg til.

bmw.jpg

Satte inn ny himmel som et "Smart Object" (fordelen inkludérer kontinuerlig tapsfri skaléring gang etter gang) under en kopi av originalbildet. Den utbrente himmelen tok jeg vekk via Select -> Color Range -> klikk på noe hvitt i bildet, og deretter er det bare å klikke på "Add new layer mask" i Layers-paletten. Jeg måtte invertére layermasken siden jeg ikke tok "Select Inverse" mens jeg hadde selectionen fremme. På denne måten forsvinner alle de utbrente områdene fra bildet, og smart-objektet under kommer til syne. Deretter er det økt kontrast i himmel og på felger og områdene rundt bilen er gjort mørkere.

EDIT:

Åja, det var ingen Aston, nei. Viser hva jeg kan om Britiske biler :P

EDIT2:

Høykontrast sort-hvitt. Kopiert hele den røde kanalen fra "channels"-paletten inn et nytt layer, kjørt på med curves med en kurve så bratt som Trollstigen, croppet litt av toppen og bunnen, resize og aggressiv Smart Sharpen og til sist litt Burn Tool på områdene rundt bilen.

bmw2.jpg

EDIT3:

Husk å sjekke ut http://www.radiantvista.com - Dette er en svært lærerik side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man der ja. Det ble veldig stilig. Tror nesten jeg må sette meg godt inn i dette bare jeg får tid og en litt bedre skjerm. Jeg har redigert endel i photoshop selv og vet det er tidskrevende å bli god, men dette var en fin motiveringsfaktor for min del. Kjempe bra jobbet Øyvind :)

Jeg har en liten versjon selv av bildet, men det blir litt annen type redigering hvor realisme ikke akkurat er satt i fokus:

http://img162.imageshack.us/img162/6661/utenforgarasjekl6.jpg

- BMW E30 320iS '90 bane- og kosebil / BMW E39 520i '98 bruksbil

x BMW E28 518i '85

x BMW E30 325i '89 x BMW E34 Alpina B10 '91

x BMW E30 320i '88 x BMW E34 520i '90

rakanishu - drifting away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så bil relatert, men kom over denne traktoren i stad, syns den så litt kul ut, så det måttes taes et bilde... Noen som for gjort dette bildet litt mer spennende?

traktor4.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bytte farge på brakkene så de ikke går så i ett med motivet (dynamisk kontrast, kan man kalle det). Også kjørt på med Shadow/Highlight, høyere saturation i det røde, høyere kontrast globalt (via "Curves") og skarpet opp selve traktoren:

traktor.jpg

EDIT:

Prøvde meg på Audien jeg óg:

auda.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider