Gå til innhold

Hvor montere turbotrykks måleren ??

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

Driver å knoter litt med turbo prosjekt på en gasser bil.. (bildet under forklarer)

 

Var å henta turbotrykks måler fra cd cardic i dag.. Sånn gjør det selv pakke.. Der står det at du enten kan koble den til på vakumet til fordeleren, eller montere den etter gasseren...

Men jeg er ikke sikker på om det fungere med den måten jeg har montert turbo og greier ??

 

Noen som har noen forslag??

 

(prøvd å illustrere litt hvordan jeg har mekka det.. ikke verdens beste men......;) )

post-1483-13804851683904_thumb.jpg

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

monter den etter gassspjeldet helst.

Ok da skal jeg prøve det...

Det som virka mest logisk også.. men hvordan kan det fungere å koble den til vakumet på fordeleren a ?

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du turbo som er beregnet på å ha en gasser sittende foran?

 

Hvis ikke kan du få deg en overraskelse i form av voldsom røyklegging ved motorbremsing. Tettingene i vanlige turboer er ikke beregnet på det vakuumet som blir når du stenger st spjeld før turboen.

 

Sålenge nippelen sitter etter turboen og helst etter både turbo og gasspjeld (for å vise undertrykk) så er det vel samme hvor.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Har du turbo som er beregnet på å ha en gasser sittende foran?

 

Hvis ikke kan du få deg en overraskelse i form av voldsom røyklegging ved motorbremsing. Tettingene i vanlige turboer er ikke beregnet på det vakuumet som blir når du stenger st spjeld før turboen.

 

Sålenge nippelen sitter etter turboen og helst etter både turbo og gasspjeld (for å vise undertrykk) så er det vel samme hvor.

hmm.. javel...

 

bruker turbo fra en golf tdi 1600...

det skal visst fungere greit.. kamerat av meg som hadde samme løsningen på en kadett... fungerte greit det... (helt til de lada 0,8) ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a.d.b.

etter gasspjeldet (bare) funker dårlig når gassern sitter før turboen. mellom turbo og manifold funker fint da.

Det er en sånn tilkobling på turboen som det sitter en slags gummi knott på..

Hørt at jeg kan koble den inn der....

 

Noen som har andre forslag ?

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår