Gå til innhold

esmyr: Lancia Thema Turbo (Banebil for ACR)

Ranger emnet


esmyr

Anbefalte innlegg

Lancia Thema Turbo Banebil for ACR (sommertreff.no)

 

Biln vart kjøpt inn av meg å to kompiser i fjord som banebilprosjekt for ACR(sommertreff) Vi hadde det mye skøy på banen helt til rådelagran jækk rett te helvete:(

Bilen er under oppbygging på nytt med diverse dill dall;)

 

Motor:

- Orginal 165 Hk

- KN luftfilter

- 3"effektanlegg fra turbo og bak.

Innvendig:

- Tatt bort nesten alt av interjør

- Turbotrykksmåler

Utvendig:

- Sotet baklys

Understell/Felg/Dekk:

- Justerbare gulekonidempere

- 16" Sommer/Bane og 14" vinter

- Dekk = diverse

 

Det som er jort til nå er:

-Nye bremseklosser,hjullager og bolter fremme.

-Nesten alt inni bilen er revet ut for vektsparing.

-Laget nytt feste til luftfilter.

-Laget nytt eksosanlegg 3" fra turbo å bak.Motorsykkel bakpotte blir montert i uka som kommer.

-Ny dump montert(RFL)

-Lakert toppen plus diverse(lillametallik)

-Bestilt å fått:4 pungtseler,oljecatchtank,rodelager,veivlager,oljefilter,10-60racingolje.

 

p8220021-1.jpg

p8220026-6.jpg

p8220027-7.jpg

p8220030-10.jpg

lanca.rodelager_504x568.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

annbefaler deg å fikse topic før de sletter tråden din. er mye regler for hvordan den skal være akkurat på prosjekt delen serru!

 

Hvordan jør jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott prosjekt !

Du bør ettermontere en termostat styr olje kjøler, eg tror Thema turbo har

orginal. men den pleier å bli full i dritt og kjøler ikke noe bra etter 15-18år.

 

Kan hente ut lett 200hk av den motoren der uten noen store modifiseringer.

 

stikk innom http://www.fiatklubben.no

mye kloke hoder der .

 

Jada den har orginal:)Har hadd full rensing på oljesiden sia råda å veivlager røyk..

Ja det er lett å hente mer men er det nokk å stille opp turbotrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thema Turbo vekker gode minner! Den sykeste bilturen jeg har hatt noensinne var i en sånn bil som det der! Håper dere får den god kjørestand, for det der er en utrooolig lekker bil! Lykke til :D

 

Takk:)Ja det håper jeg også..har en a4 turbo men den kan ikke match med akselasjon som er i Themaen:)Fikk mye skryt for bilen i fjord på biltreff at den jækk vanvetti godt til å va orginalhappyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en croma her i Bergen som er original bortsett fra fritt ladetrykk. Samme motor. Sikkert bra over 200hk, motor gått over 300k og kjørt daglig. De tåler endel disse motorene!;)

 

Lykke til!:)

 

ja de tål utruli mye men vi var ikke akkurat snill mæ motor på banen i fjord;)160+km/t i 3 gire vart litt mye før den..hehe:)Bedre lykke neste gang håper jeg!motor vet jeg ikke om den er gått langt,vart skiftet før noen år siden av forie eier.men no går biln bare på bane(prøveskilt):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder som vart tatt når vi fikk bilen..kommer nye etterhver når jeg klare å finn den forbaska kabeln til kamra..

 

P8220040.jpg

Litt ribbet for interjør;)

P8220039.jpg

P8220038.jpg

Ny sota baklykter:)

P8220034.jpg

Konidemperne.Veldi fin når man skal kjøre på bane pga justering av hardheten:)

ggh.jpg

Fjernet så mye av isoleingen som muli..bare i hjulbrønnen var det nesten 5kg asvaltisolering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blink.jpg

Audi A4 Turbo

honda.jpg

Honda CRX

photo-0144_500x375.jpg

Honda Prelude

photo-0197_500x375.jpg

VW jetta

 

For mer info om bilene: www.myrvangracing.4t.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No gleda e me te de siste delan kommer:)blir jo litt innkjøring..

 

En god oppigjenn bygd motor som du har nå skall vist kunne tåle opp til

1,2 bar uten å gjøre noe med bensin tilførseen. Er ikke helt sikker så ikke

prøv på noen stunts før eg finner ut av det :)

 

Bra du tar vare på en gammel sliter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god oppigjenn bygd motor som du har nå skall vist kunne tåle opp til

1,2 bar uten å gjøre noe med bensin tilførseen. Er ikke helt sikker så ikke

prøv på noen stunts før eg finner ut av det :)

 

Bra du tar vare på en gammel sliter !

 

Jada må jo ta vare på den:)Er en vanvetti arti bil til en billi penge..eller den var billi..hehe;)

 

Ja den skal tåle litt..men vet du hva orginaltrykket på bensin er?hvordan kan jeg stille opp trykket på turboen uten å bestille en nåleventil..er det noen andre ventiler man kan bruke?

 

Neida skal ikke finne på noe stunt enda..bilen må kjøres orntli inn så den holder mer en to dager på treff sån så i fjord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med de så leverer deler å de kommer ikke før i mårra..e vill ha delan no!!får berre gå laus på de andre bilan da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår