Majty Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Nå har jeg kommet til det punktet at jeg må selge bilen min :( Det jeg lurer på er egentlig hvordan man kan ungå "kjøpere" som bare er ute etter å prøvekjøre bilen og ikke har noen interesse av å kjøpe den. Noen som har noen glupe forslag eller skjer slikt somregel ikke? Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Ikke la folk prøvekjøre hvis de ikke har utskrift fra banken om at de har penga til kjøpet på kontoen sin... Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Ikke dumt, takk for tipset :) Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 pass på å opplyse om ALT, søstra mi glemte å opplyse om rust i kanalene på calibra'n hennes og kjøperen forlangte masse peng tilbake, hadde han visst om d så hadde d blitt billigere for søstra mi, for da kunne hun satt ned prisen fra starten av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Sitt på selv når det prøvekjøres. Er nok av folk som ikke har sett kjøretøyet sitt igjen etter en villt fremmed bare skulle teste litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 *skrives ned* Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 ofte så er det best å få kontakt per. telefon, og ikke sms/mail. :P Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Så sant som det er sagt, mail eller sms funker ikke, det må ringes, er da man finner ut mest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Kjører du Koeningsegg siden så mange vil bare "prøvekjøre" bilen din? Hvis jeg skulle kjøpt bil og selger hadde vært for kritisk, og for eksempel skulle sjekket om finans var i orden før jeg fikk prøvekjøre, ville jeg ristet på hodet og snudd. Vær glad for alle som er interessert i bilen og vær så hyggelig som mulig. Inviter potensiell kjøper på kaffe og vær en kamerat. Kanskje du får handelen lettere i boks da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 er mange biler jeg har vært oppriktig interisert i å kjøpe, helt til prøvekjøringa kom, hvor selgere har benyttet den regla med bankutskrift osv.. Regelen er vel heller sånn, at dersom noen vil prøvekjøre, burde eier få være med på prøvekjøringa som passasjer, hvor han bevitner at personen bak rattet ikke grisekjører, eller stikker av med bilen. Du tjener ikke stort mye på å være "gjerrig" når du skal selge bil. Få kjøperen til og føle seg spesiell..så er det større sjangs for fortgang i kjøpet. Og sist men ikke minst, kontrakten må inneholde : BILEN SELGES SOM FOREVIST / SLIK DEN STÅR.... mange som har brent seg på den siste der.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennyo Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 På NAF.no ligger det en standard kjøpekontrakt som er grei å bruke. Og i tillegg til det som er tipset i de andre postene, må jeg bare legge til det ALLER ALLER VIKTIGSTE: I annonsen din MÅ du få med: "ANNONSESELGERE UØNSKET!" :fucku Utelater du det, bør du ha veeeldig god batterikapasitet på telefonen din.... I en annen tråd her, er det link til en annonse som sier "annonseselgere blir nakkeskutt!" Kunne ikke vært mer enig. :thumb Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 NAF kontrakten er bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 lag heller en selv... :P Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Ser at noen av dere ikke vil la noen prøvekjøre uten bevis på penger. Jeg kan forstå dette, men jeg fikk ikke prøve en rs2 når jeg skulle handle, fikk bare se på den. Så da dro jeg å kjøpte en annen, som jeg fikk prøve med eieren. Hadde med meg kontanter som jeg dro opp å kjøpte bilen på stedet. Mente selv at det var noe mistenklig at jeg ikke fikk prøve den ene. Den stod til salgs i 7 mnd etterpå før den ble solgt. Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Okay skjønner hva dere mener angående bankutskrift. Hehe nei har ikke noe skikkelig tjohei bil men er bare veldig glad i den bilen jeg har og er kanskje litt paranoid :) Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg