Gå til innhold

Selge bil, tips

Ranger emnet

Majty

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kommet til det punktet at jeg må selge bilen min :(

Det jeg lurer på er egentlig hvordan man kan ungå "kjøpere" som bare er ute etter å prøvekjøre bilen og ikke har noen interesse av å kjøpe den.

Noen som har noen glupe forslag eller skjer slikt somregel ikke?

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du Koeningsegg siden så mange vil bare "prøvekjøre" bilen din? Hvis jeg skulle kjøpt bil og selger hadde vært for kritisk, og for eksempel skulle sjekket om finans var i orden før jeg fikk prøvekjøre, ville jeg ristet på hodet og snudd. Vær glad for alle som er interessert i bilen og vær så hyggelig som mulig. Inviter potensiell kjøper på kaffe og vær en kamerat. Kanskje du får handelen lettere i boks da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mange biler jeg har vært oppriktig interisert i å kjøpe, helt til prøvekjøringa kom, hvor selgere har benyttet den regla med bankutskrift osv..

Regelen er vel heller sånn, at dersom noen vil prøvekjøre, burde eier få være med på prøvekjøringa som passasjer, hvor han bevitner at personen bak rattet ikke grisekjører, eller stikker av med bilen.

Du tjener ikke stort mye på å være "gjerrig" når du skal selge bil.

Få kjøperen til og føle seg spesiell..så er det større sjangs for fortgang i kjøpet.

Og sist men ikke minst, kontrakten må inneholde : BILEN SELGES SOM FOREVIST / SLIK DEN STÅR....

mange som har brent seg på den siste der..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NAF.no ligger det en standard kjøpekontrakt som er grei å bruke. Og i tillegg til det som er tipset i de andre postene, må jeg bare legge til det ALLER ALLER VIKTIGSTE: I annonsen din MÅ du få med: "ANNONSESELGERE UØNSKET!" :fucku

Utelater du det, bør du ha veeeldig god batterikapasitet på telefonen din....

I en annen tråd her, er det link til en annonse som sier "annonseselgere blir nakkeskutt!" Kunne ikke vært mer enig. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen av dere ikke vil la noen prøvekjøre uten bevis på penger.

Jeg kan forstå dette, men jeg fikk ikke prøve en rs2 når jeg skulle handle, fikk bare se på den. Så da dro jeg å kjøpte en annen, som jeg fikk prøve med eieren.

Hadde med meg kontanter som jeg dro opp å kjøpte bilen på stedet. Mente selv at det var noe mistenklig at jeg ikke fikk prøve den ene. Den stod til salgs i 7 mnd etterpå før den ble solgt.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay skjønner hva dere mener angående bankutskrift. Hehe nei har ikke noe skikkelig tjohei bil men er bare veldig glad i den bilen jeg har og er kanskje litt paranoid :)

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider