Gå til innhold

Volvo-treff Heidal - 2006

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi kjørte vel 50 mil ene veien og 37mil andre veien..

Men på fredagen kjørte jeg sikkert 70 mil tilsammen..

 

Jeg begynte jo å kjøre om morgenen, først fra meg til effektmåling, så fra effektmåling og hjem, så til nordhordaland, etterpå hjem igjen og så videre til nesttun, for å møte Colli, Christine og Jan Erling..

 

Ble en god del kjøring den dagen ja :P Samt det at vi kjørte en morsom omvei, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kommet bort og hilst på da. Vi er vennligsinnede fra Bergen! :)

 

hehe,tenkte d,men når jeg gikk forbi,sto dere å snakket med noen andre..

så tenkte jeg ikke skulle forstyrre:P

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte vel 50 mil ene veien og 37mil andre veien..

Men på fredagen kjørte jeg sikkert 70 mil tilsammen..

 

Jeg begynte jo å kjøre om morgenen, først fra meg til effektmåling, så fra effektmåling og hjem, så til nordhordaland, etterpå hjem igjen og så videre til nesttun, for å møte Colli, Christine og Jan Erling..

 

Ble en god del kjøring den dagen ja :P Samt det at vi kjørte en morsom omvei, hehe..

 

Hm, 37 mil tilbake? Trodde ikke du hadde så store hjul på 780-en. Var nok en del over 40 mr. O. Fin tur uansett, med masse fine bakker å prøve bilen i! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, 37 mil tilbake? Trodde ikke du hadde så store hjul på 780-en. Var nok en del over 40 mr. O. Fin tur uansett, med masse fine bakker å prøve bilen i! :P

Ja, fan.. hehe.. fikk testet demperene en del der ja :P

Føltes ut som jeg satt på en katapult av og til :P

 

LITT anderledes feeling å kjøre r6'en :P

 

r6 = racerbil i forhold, da både i aks og veigrep.. Men 780'en er jo "behagelig", ikke noe motorstøy, samt setene er jo SKAMDIGG å sitte i.. Selv om jeg kjørte uten musikk tur/retur, så underholdte jeg meg selv med dumpventil-lyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fan.. hehe.. fikk testet demperene en del der ja :P

Føltes ut som jeg satt på en katapult av og til :P

 

LITT anderledes feeling å kjøre r6'en :P

 

r6 = racerbil i forhold, da både i aks og veigrep.. Men 780'en er jo "behagelig", ikke noe motorstøy, samt setene er jo SKAMDIGG å sitte i.. Selv om jeg kjørte uten musikk tur/retur, så underholdte jeg meg selv med dumpventil-lyd :P

 

For å si det slik, hadde du kjørt 242-en din, hadde du enten ødelagt bilen eller ikke holdt følge med meg på den veien dere klaget på farten min...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, hadde du kjørt 242-en din, hadde du enten ødelagt bilen eller ikke holdt følge med meg på den veien dere klaget på farten min...

Åjodu :P Med defekt bremsesylinder hadde jeg ikke bremset så mye :P

 

r6'en er faktisk bedre å kjøre på dårlig vei med, så lenge humpene ikke er kanter. Det eneste som er farlig for den, er asfaltkanter, pga. dekkprofilen..

 

vi kjørte ikke på noen gale kanter da, men det var syke humper, som jeg tror stivere understell svelger bedre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjodu :P Med defekt bremsesylinder hadde jeg ikke bremset så mye :P

 

r6'en er faktisk bedre å kjøre på dårlig vei med, så lenge humpene ikke er kanter. Det eneste som er farlig for den, er asfaltkanter, pga. dekkprofilen..

 

vi kjørte ikke på noen gale kanter da, men det var syke humper, som jeg tror stivere understell svelger bedre unna.

 

Hehe, hadde du kjørt 242`en så hadde vel du kjørt 80 mil en vei, pga slalomkjøring :D

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde du kjørt 242`en så hadde vel du kjørt 80 mil en vei, pga slalomkjøring :D

 

Jepp, den ene veien var som C.Sundts gate, bare opplevd i 80kmt. Det kan vi jo prøve med 242-en. Kjøre C.Sundts i 80kmt!

 

Men Thjoms må få ut bildene her nå. Er vel ikke så farlig med sladding av skilter ettersom det ikke var noe burning, herjing osv?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår