Gå til innhold

Drifting oppsett på 240

Ranger emnet


Shorty85

Anbefalte innlegg

Bygg deg egne coilover, bestill fjærene så stive som du vil ha dem. Så slipper du å kappe noe sløvt jalla senkesett! Bruk nylon foringer/uniballs eller kulelager. da slipper du den domme bevegelsen som ikke har noen praktisk hensikt! Jeg bruker dette sammen med gule R-sport, og det er STIVT!!!! Nesten i stiveste laget egentlig!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bygg deg egne coilover, bestill fjærene så stive som du vil ha dem. Så slipper du å kappe noe sløvt jalla senkesett! Bruk nylon foringer/uniballs eller kulelager. da slipper du den domme bevegelsen som ikke har noen praktisk hensikt! Jeg bruker dette sammen med gule R-sport, og det er STIVT!!!! Nesten i stiveste laget egentlig!

 

Ja, i USA har dem drevet å mekket seg uniballs i flere år.. Men jeg leser på prosjekttråder der at de fleste med gatebil faktisk bytter tilbake, pga. smelling/ulyder man får når alt blir så stivt.

 

men, ja.. driftingbil er jo uegnet til gatebil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i USA har dem drevet å mekket seg uniballs i flere år.. Men jeg leser på prosjekttråder der at de fleste med gatebil faktisk bytter tilbake, pga. smelling/ulyder man får når alt blir så stivt.

 

men, ja.. driftingbil er jo uegnet til gatebil :P

 

 

Du vet... At en gatebil i dag er et litt ubestemt begrep! Noen bygger bil kun for banetreff, noen for å bruke dem av og till utenom bane. Og Andre for å kjøre med dem hver dag fra og til jobb! Men uansett må man liksom prøve seg fram til hva dem selv føler passer best for dem! Men til en drifte bil ville jeg helt klart kuttet ut org gummi foringer! For de ødelegger mye for en!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uniballs er ikke noe å satse på om du ska kjøre på gata, og i allefall ikke om du har en motor som yter en del effekt.

Uniballsen slites noe sinnsykt fort, og har også en tendens til å "dra" seg, slik at kula sitter fast, i allefall om du bruker dem på momentstaga oppe på bakakslingen...

Stive fjærer rundt om er i allefall tingen for en drifting bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg deg egne coilover, bestill fjærene så stive som du vil ha dem. Så slipper du å kappe noe sløvt jalla senkesett! Bruk nylon foringer/uniballs eller kulelager. da slipper du den domme bevegelsen som ikke har noen praktisk hensikt! Jeg bruker dette sammen med gule R-sport, og det er STIVT!!!! Nesten i stiveste laget egentlig!

 

 

når en dreier nylonforinger, har du metallhylse på både innside og utside av selve foringen da eller er det godt nok med kun innsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilstein rally er de hardeste demperene til 240 bak, mens racing er de hardeste framdemperene. clubsport og racing bak demper er den samme, mens rally er den stiveste. så den bør du nok satse på

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foran kjører jeg på bilstein rally demperne, kappa senkefjærer, egenfabrikerte bærearmer for å få en heftig camber, polyforinger, torpedo staga å 24mm stabstag, bak kjører jeg på bilstein rally demperne kappa senke sett, polyforinger, 85% lock on diff sperre (hvis jeg ikke husker veldg feil?) 30mm stabstag (ikke fra volvo) å så er det bur i bilenforsterka i baksete ryggen, gulvet, å kjører på veldig lavprofil 18".. det slipper bare så sinnsykt men samtidig veldig grei kontroll på conteinern! hehe

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår