Gå til innhold

Drifting oppsett på 240

Ranger emnet


Shorty85

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forska litt på seriøst drifting oppsett..?? tenker da mest på dempere, fjærer, stabstag osv. Evt oxo hva slags diff som er best, jeg kjører i dag med volvo lsd synes det funker fint men er åpen for andre forslag..

 

Og please NO:offtopic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei..

Jeg kjører nå 740 i drifting.. Men blir jo samme prinsippet..

 

Jeg bruker Bilstein understell, senkefjører(som igjen er kappet da det er sykt lite utvalg til volvo og man MÅ få bilen stivest mulig) Bur og er å anbefale.

Ellers har jeg satt på stag mellom fjørtårna(det må du ha)

Jeg har stiva opp generelt bilen ellers med stivere foringer..

Jeg kjører med 100% sperre(sveisa diff) da jeg syns det er best. Men det er vel smakssak. Du må selv finne oppsett som du trives med.

Du må ha et velfungerende håndbrekk(helst hydraulisk) og bra bremser foran(da man bruker bremsen mye til å overstyre inn i svinger o.l) Solid girkasse er og et must, hvis du ikke er gla i å skru da. Slik som meg.. 5-6girkasse bytter i året. hehe :)

-+- Drift Fury -+-

Volvo740

Bmw e30 320 M5 motor

Mercedes 190e V8 (nye prosjektet)

-+- Drift Fury-+-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde en ikke skulle ha noe fjør/demper i det hele tatt bak jeg? og sveisa diff selvfølgelig

uh?? uten fjær og demper vil han vel rulle? :P

 

Med stiv bak, vil den være lett å provosere frem i sladd, men jeg er ingen driftingmester, så jeg skal ikke påstå at man bare skal skamsenke den bak, hive på doble stabstag og harde dempere.

 

mykt oppsett bak, vil nå iallefall gjøre at den vil henge bedre og det er vel hekken man skal kjøre "sidelengs" med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener bytte ut demper/fjær med stål profiler:D;) altså fittstiv, og i kombo med sveisa diff blir det sidelengs i min fantasi hvertfall hehe

ja, da er det noe annet :P

 

Jeg har nemmelig vært passasjer i en mercedes w124 ambulanse.. Den hadde ikke fjærer.. SKal love deg vi burnet på bilens kanal :P

 

Jeg og en annen kompis lå baki ambulansen, som forøvrig var full av deler, vi ble slengt veggimellom.. Morro var det, men vi veltet nesten, hele veien, i lav fart..

 

Sveiser man stål istedenfor fjær, da klarer man sikkert å drifte med b19a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp øhlins coilovers 100% justerbar, 75% detroit diff, getrag 262cr, polyforinger og dobble stag,

 

husk at foringsbytte gir en utrolig stor effekt på bilen.

 

evt kan du sømsveise karossen og sette inn bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gule r-sport dempere runt om

23mm krengnings stag foran og bak

polyurethan og nylon foringer bak

justerbare moment stag

getrag 265

kappa b+g senkesett

true track sperre

fjørtårnstiver pluss torpedoveggstivere

440hk600nm

 

det var oppsettet før!

 

nytt for sesongen er:

batteri bak

renska interiør

glassfiber stoler

servo kortstyring?

skrudd bur

bedre camber forran

500?hk650?nm

+++

 

da blir det slædding for alle penga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår