Gå til innhold

Eikås motorsenter utvides???

Ranger emnet


olemoda

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det en stor bane på sotra også?:D Rosendal, hvor ligger det i forhold til Bergen??

Var nevnt over at det var inne søknad om bane på Sotra, men den er vel ikke gått gjennom..

 

Rosendal ligger litt inni landet, du kjører via Eikelandsosen til Gjermundshavn, tar ferge til Løfallsstrand og så er du 4 km fra Rosendal. For å komme til Eikelandsosen kjører du enten via Tysse i Samnanger (står skilt), eller du tar ferge fra Hatvik i Os til Fusa (står skilt). Om jeg ikke blander fergehavner ;)

 

Ikke at jeg har kjørt den ruten direkte noen gang, kun i forbindelse med vareleveringer, men jeg føler på meg at ca 2 til 2,5 timers kjøring inkludert ferge holder.. Sikkert noen som kan svare litt mer nøyaktig.. Mener at siste fergen tar en god halvtime..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler jo litt på at eikås blir utvidet med første. kan jo være banen må legges ned pågrunn av den jævla nye tunnelen som ska lages..har vært mye snakk om det. men det vil jo tiden vise.. vet at utløpet fra tunnelen skulle gå rett igjen depoet på eikås.

Hvilken tunnel er det snakk om? Trodde den nye tunnelen mot nordhordalandsbroen skulle gjøre at folk unngikk Vågsbotn, så for meg at den munnet ut ute på Hordvik.. Eller er det flere tunneler på gang?

 

Hvis Eikåsbanen forsvinner MÅ det hvertfall komme noe i Rosendal..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tunnel er det snakk om? Trodde den nye tunnelen mot nordhordalandsbroen skulle gjøre at folk unngikk Vågsbotn, så for meg at den munnet ut ute på Hordvik.. Eller er det flere tunneler på gang?

Den skal da så vidt jeg vet komme ut rett nedenfor meg her, litt overfor Klauvaneset. Skal den ikke det da? Eikåsbanen ligger da i tillegg på feil side av veibanen til å bli berørt av denne tunnellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns det var litt rart, virker nesten som om tunnelen skal komme fra Arna-siden av Vågsbotn.

 

EDIT: Hvis munningen skal påvirke Eikås, altså..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

På sotra har vi glattkjøringsbanen som er deluxe gøy å leke seg på :D

 

Finnes masse ubebodd utmark på sotra, så en bane i nabolaget er ikke å si neitakk til hvis det kommer en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan prøve å finne ut litt om dette baneprosjektet i Kvinnherad, nermere bestemt Uskedalen ( like utenfor Rosendal )

Er i slekt med eit par av dei som er med på dette prosjektet, so skal sjå ka eg kan få lyrt ut av dei.

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Fyllingsdalen, og det tar ca litt over 30 minutter til Hatvik + 20 minutter med ferge?? er det vel?er ikke sikker, men bruker 20 minutter fra Fyllingen og over på andre sider av Fanafjellet.

Kan kjøre over Nesttun og Søfteland og, det skal visstnok gå raskere..

Men blir Eikås lagt ned, bør det komme noe på sotra eller i nærheten, kan ikke kjøre i en time-2 for å komme til bane... Det hadde ikke jeg giddet... Men de som styrer dette her skjønner ikke sånt, de skal ha sine tuneller de

Nissan 200sx 1990.

X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler)

X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skikkelig bane kan jeg fint kjøre 2 timer, men for en bane i Eikåsstandard hadde jeg holdt meg hjemme..

 

BibbleBird: Det hadde vært flott! Si at vi fortsatt støtter prosjektet =)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår