Gå til innhold

Eikås motorsenter utvides???

Ranger emnet


olemoda

Anbefalte innlegg

Det eg og mente, men lurer på ka annen tunnel det er vits i å lage der.. Undersjøisk til Osterøy? :P Snarvei til Ytre Arna? Snarvei fra Eikås til Essoen? Satser på at det er noen som roter..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

denne eikåstunnellen skal evt komme før den planlagte tunnellen fra nyborg til klauvaneset. beboerne i området har i flere år demonstrert for å få bygget eikåstunnellen pga for dårlig vei ifht traffikkmengde og sikkerheten til fotgjengere, med vekt på unger. svingen på vikaleitet(den svingen med anb. fart på 40km/t) er flere ganger pr vinter arena for utforkjøringer og større kollisjoner, og mange mener det ikke er lenge før man her har en dødsulykke.

 

Når det kommer til utvidelse av eikås har det ikke kommet noen søknad igjennom enda, såvidt jeg vet, pga to-tre naboklager fra haukåsveien og en på hetlebakk!?! pga støy. tunnellen er også et moment i dette, selv om byggestart trolig ikke skjer før 2013 tidligst. det siste det var snakk om var å regulere myrene øst for banen til industri og kontorlokaler. etter dette tror jeg ikke noen har hørt noe. nedlegging tror jeg ikke er et tema i første omgang, men er skeptisk på litt lengre sikt.

 

Bergen trenger en motorsportarena, så hvis eikår legges ned, trenger vi et tilsvarende/bedre tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja hørte og det at de myrene øst for banen skulle bli kontor bygg eller " industri-område". men Bergen eller områdene rundt Bergen burde fått et mye bedre tilbud til bane, eikås er jo en go kart bane som sagt... og leke seg på denne banen er jo i seg selv ganske umulig hvis du har en bil som du vil blåse litt drit utav...

Nissan 200sx 1990.

X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler)

X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår