Gå til innhold

Drivstoff- forbruk

Ranger emnet

kkgravdal

Anbefalte innlegg

Min buker litt under liter`n på langkjøring.

Synes det er litt mye men sånn er det å kjøre Volvo.

Bryr meg ikke noe om forbruket på Volvo´n.. Bruker firmabil til jobb, så V70´n blir bare brukt i helgene. Så spiller liten rolle da:). Men var overrasket over hvor lite den brukte på langkjøring.

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine veier å teste diverse på, på vei dit ja;)

Absolutt.. Nå datt jo selvfølgelig balanseloddet av (!) på det høyre framhjulet mitt like før vi var fremme.. var ikke behagelig i visse hastigheter hjem da kan jeg si :( Skal kjøpe nye dekk i morgen tenker jeg.. Det trengs.. Men de har holdt bra til å være billighjul.. Jevn slitasje.. Har nok noe med bilen å gjøre ;)

`00 Volvo V70 R AWD

CE lappen tilbake igjen!! Takker fylkeslegen for å vise vett! :D

Scania 164 580

VolvoForum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt.. Nå datt jo selvfølgelig balanseloddet av (!) på det høyre framhjulet mitt like før vi var fremme.. var ikke behagelig i visse hastigheter hjem da kan jeg si :( Skal kjøpe nye dekk i morgen tenker jeg.. Det trengs.. Men de har holdt bra til å være billighjul.. Jevn slitasje.. Har nok noe med bilen å gjøre ;)

Skulle kjøpt deg en pakke hubba- bubba, tygd litt på den, så montert den på innsiden av felgen;) Det hadde nok gjort susen, hehe

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

'98 V70 2,5tdi... er jo en VAG-maskin dette da... men går billig.. Sist målte langkjøring var tur-retur Trondheim(110 mil) med 5 i bilen og full oppakking, snitt 0,53l/mil. Kjørte en hest!!!!! til Bergen, opp Numedal, over Hardangervidda, snitt 0,8l/mil. Daglig blandet kjøring, snitt 0,6-0,75l/mil, avhengig av høyrebeinet og tomgangskjøring vinterstid.. Bilen er chipet fra utlandet før import, og er skryti på 180HK... men tar det med en klype salt siden jeg ikke har noen papirer på det...Har helt ærlig ingen formening om hvor mange HK eller dreiemomentet...men det er bemerket fra Volvo at bilen går godt!

Live Your Dreams

http://www.kesagen.no

'98 V70 2,5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Kjørte min V70 2,4 turbo med automat, tunet med PPC fra BSR, på 0,78l pr mil, på langkjøring.. Fra Tomter i Østfold, til Hølonda i Sør- Trøndelag, avstand 500km. Var godt fornøyd med det forbruket. Hva bruker deres biler på langkjøring?

Kan jeg spørre hva du gjorde eller hvem du kjenner der? ;)

Bor der selv nemlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider