Blast_off Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Hei skal lakkere litt, men må sparkle litt også. Tenkte jeg skulle ta på epoxy grunning før jeg sparkler opp diverse små bulker for så å brike sprøytesparkel over sparkelen før jeg lakkerer. Noen som mener det vil bli bedre dersom jeg sparkler rett på bart metall før jeg grunner? eller er det mest gunstig med grunningen først? Har også noen små porer enkelte plasser har sandblåst vekk rusten der. vil vel få best resultat om jeg fyller opp porene med litt sparkel eller filler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Det beste, etter sandblåsingen, er å grunne først med en grunning som er godkjent for å sparkle oppå, når sparkelet er ferdig slipt, så sprøyt på slipe fyller, (ikke bruk sprøytesparkel, det trekker vann) slip fylleren og klargjør for lakk. Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Ja det er sprøytefyller jeg har. Men da er den saken grei. Er også diverse andre plasser jeg skal sparkle ut noen bulker. Hva er det beste å gjøre, bare matte ned lakken og sparkle, eller pusse ned på bart metall, grunne, sparkle og sprøytefylle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Ingen vits i å slipe inn på bart metall hvis der ikke er rust eller annen skade som krever det, vask bilen med såpe og vann før du begynner å arbeide på den, etter sandblåsing, nedmatting av der du skal sparkle så vask med silicon fjærner før du grunner/sparkler Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Ingen vits i å slipe inn på bart metall hvis der ikke er rust eller annen skade som krever det, vask bilen med såpe og vann før du begynner å arbeide på den, etter sandblåsing, nedmatting av der du skal sparkle så vask med silicon fjærner før du grunner/sparkler Ok er det noen hensikt å grunne over den nedmattede lakken eller er det bare til å sparkle ha på sprøytefyller og lakkere. Altså uten grunning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Nei er ikke hensikt i å ha på grunning på nedmattet lakk før du sparkler, grunne kun over bart metall Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg