Gå til innhold

HJELP!! Min 1995 Passat 1,9 TDK er tungstartet!!!

Ranger emnet

Ludde_190

Anbefalte innlegg

Den har gått ca 210.000km og er 75hk motoren.

Når den er kald starter den etter 10-15 sekunder, men når den er lunken må jeg ofte kjøre på starteren i 20-25 sekunder.

Det er lenge siden den har vært på service. Hvor bør jeg begynne å lete etter feil?

1000tnx for alle svar!

m'm m'm m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått ca 210.000km og er 75hk motoren.

Når den er kald starter den etter 10-15 sekunder, men når den er lunken må jeg ofte kjøre på starteren i 20-25 sekunder.

Det er lenge siden den har vært på service. Hvor bør jeg begynne å lete etter feil?

1000tnx for alle svar!

m'm m'm m'm

Høres ut som temp-sensor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*EN! I går på vei hjem fra jobben stoppet den etter 10 meter og ville ikke starte igjen! Nå har jeg skiftet dieselfilter og luftfilter og den starter fortsatt ikke.

Den startet litt og gikk på litt ujevn tomgang, men svarte ikke på gassen, og stoppet etter 30 sekunder. Nå starter den ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*EN! I går på vei hjem fra jobben stoppet den etter 10 meter og ville ikke starte igjen! Nå har jeg skiftet dieselfilter og luftfilter og den starter fortsatt ikke.

Den startet litt og gikk på litt ujevn tomgang, men svarte ikke på gassen, og stoppet etter 30 sekunder. Nå starter den ikke i det hele tatt!

dieselpumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall så dra den på starteren til den går jevnt. Ikke slipp om motoren bare slår etter en gang. Slipp førstes når den går. Jeg mener og at problemet med treg start på lunken motor menes temperaturføler siden den starter så fort når den er kald.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider