Gå til innhold

Satte på orginale Volvo spacere i dag. (Bilder)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fikk litt arbeidslyst i dag, så jeg tok av spacerene på 242en og satte de på 240en... Dette var ikke en kort-tids prosess.. Brukte ca 6t og 30 min. Mye styr med å ta av den ene bilen, montere på den andre, sette de korte pinn boltene på 242 en osv...

 

Har ikke prøvekjørt enda, men regner nesten med at det kommer til å subbe i hjulbuen.

 

Volvo488.jpg

 

FØR

Volvo489.jpg

ETTER

Volvo490.jpg

 

FØR

Volvo491.jpg

ETTER

Volvo492.jpg

 

Orginale Volvo 20mm spacere:D

Volvo493.jpg

 

Kappa litt i hjulbuen:eek:

Volvo494.jpg

 

Og banka inn og techtylerte så faen. Håper det ikke subber.

Volvo495.jpg

 

 

Kjøpte TPC toppstripe på Gatebil som jeg monterte for noen dager siden. Ble knall fornøyd med den, passa blåfargen på bilen skikkeli godt!

Volvo487.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det eg som tar heilt feil no eller, er dei speceren der inna på bremseskiva?

ser no bra ut dette:)

 

Man må av med bremseskivene for å bytte til lengre hjulbolter....

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 6 og en halv time. Har aldri hatt av noe som helst bak på bremsene, så jeg tok det veldi forsikti og rolig på ene sida for å få ting 100%. Jikk litt fortere på andre sida ja.

 

Spacerene sitter på utsia av skiva, men man må som sakt bytte til lengre bolter for å bruke spacerene. Det er det som tar mesteparten av tida.

 

Tenkte jeg skulle ta å dreie meg et par kopier av desse spacerene. Viss subbing blir et problem så lager jeg dem 5mm mindre eller noe.

 

Kan dårligge foringer eller orginale foringer forrorsake subbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 6 og en halv time. Har aldri hatt av noe som helst bak på bremsene, så jeg tok det veldi forsikti og rolig på ene sida for å få ting 100%. Jikk litt fortere på andre sida ja.

 

Spacerene sitter på utsia av skiva, men man må som sakt bytte til lengre bolter for å bruke spacerene. Det er det som tar mesteparten av tida.

 

Tenkte jeg skulle ta å dreie meg et par kopier av desse spacerene. Viss subbing blir et problem så lager jeg dem 5mm mindre eller noe.

 

Kan dårligge foringer eller orginale foringer forrorsake subbing?

6.5 timer???

 

Jeg tror jeg brukte 2 timer, max.. Da byttet jeg håndbrems-sko, hadde bare volvo original-jekk, samt ikke noe særlig med verktøy.

 

Lå oppe ved FSG og gjorde det..

 

Det som gjorde at jeg brukte så lang tid, var at jeg tok masse bilder:

Montering av spacerkit, med MASSE bilder

 

Jeg måtte også ta av ene hjulet mitt, enda en gang, da jeg av en eller annen merkelig grunn ser ut til å ha større sporvidde enn deg!

 

Jeg kjørte også på e.polarisfelger, senket bil, 1031 aksel fra 92' 240..

Ellers, hadde jeg allerede kappet hjulbuene, som per. spacerpapirene, så jeg måtte slå opp kanten i tillegg, ellers stod dekket i kanten!

 

wheel_before.jpg

Det er med kappet kant!! Du ser jo der at jeg har mer sporvidde enn deg, av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må av med bremseskivene for å bytte til lengre hjulbolter....

okay da forsto eg litt meir:)

begynde å lure, så tenkte på om den er baka i så må en jo flytte calipter oxo ut:)

men men blir bra dette

 

ka det gjekk med bilen din?

Larsen-Racing hadde ikkje du noe styr her for ei stund siden?

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aremme: Har altid noe styr. Hehe, men hva tenkte du på? Girkassen?

 

 

DaButcher: Du har sikkert hatt av ting der bar før du, dette var jomfruturen min i det feltet. Derfor tok det lang tid. Brukte sikkert ikke mer en 1 time per hjul når jeg hadde tatt ene sida, men så måtte jeg ta 4 hjul og!

 

Kunne jo ikke bare ha bruningen stående uten hjul.

 

Merkeli at du har mer sporvidde en jeg har. Vi har jo akuratt samme felgene. Har du 225 dekk kanskje?

 

 

 

 

Har kjørt en del nå, ingen subbing. Har ikke hatt noe mer enn en kar baki til nå, så vi får se hvordan det blir med 3 baki. Subba noe jævli når jeg hadde 3 baki med eikerfelger på 242en. Men så sagde jeg kun kanten der, banka den ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher: Du har sikkert hatt av ting der bar før du, dette var jomfruturen min i det feltet. Derfor tok det lang tid. Brukte sikkert ikke mer en 1 time per hjul når jeg hadde tatt ene sida, men så måtte jeg ta 4 hjul og!

 

Kunne jo ikke bare ha bruningen stående uten hjul.

 

Merkeli at du har mer sporvidde en jeg har. Vi har jo akuratt samme felgene. Har du 225 dekk kanskje?

Vel, jeg er jo datamann! Men jeg anser meg selv som ganske praktisk/allsidig person. Har byttet bremseskiver og calipere, men jeg hadde aldri før byttet hjulbolter, etc. Det som tok lengst tid for meg, var den jævla fjæren på siste hjulet.. fjæren til bremseskoen til håndbremsen.

 

Jeg har ikke eikerfelger lengre, solgte de til en jente i åsane, som kjører en sort 245 92'. 6k med nesten nye dekk, 5000kr i dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår