Gå til innhold

spørsmål om a-kam..

Ranger emnet


olapetter

Anbefalte innlegg

Mener det skal gå greit

 

er jo samme kammen i b200e som i mange 230.. og b230a har jo 530

 

-kam Lyft: 10.5, Duration: 260 (B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84-), B23E (84-), B200E, B230E, B230A, B230ET)

B-kam Lyft: 10.6, Duration: n/a (B21F, B21E, B23ET)

D-kam Lyft: 11.2 Duration: n/a (B19E, B21E)

F-kam = M-kam (F-kam orginal till B21F)

GR-A kam Lyft: 10.24, Duration 252

GR-A T5 kam Lyft: 11.0, Duration 267

GT6 kam Lyft: 12.5, Duration 312 (nockvinkel 107) (racing, kräver minst 2x45 förgasare eller motsvarande)

H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80)

K-kam Lyft: 11.95, Duration: 268 (B23E 1980-83, B19 Sport)

M-kam Lyft: 9.5 in/10.5 ur, Duration: n/a (B21F, B23F, B230F)

T-kam Lyft: 9.94, Duration: n/a (B19ET, B21ET, B23ET, B23FT, B21FT, B230K)

V-kam Lyft: 11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E)

VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut

VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare)

X-Kam Lyft: 10.65, Duration: n/a (B230K)

Y-Kam Lyft: 10.35, Duration: n/a (B200K)

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V-kam Lyft: 11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E)

VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut

VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare)

 

Hei, He fått taki en 531 topp med VX3 kamm, sto i en B230FB.

 

SKal sette toppen på B230FK, Er kammen å annbefale? forskjellen er på Vx3 og vanlig VX?

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal beholde fordeler bak sier det seg vel egentlig selv at du må ha kam fra en anen motor med fordeler bak, er ikke fordelerspor på de andre.. men er jo ikke så dyrt med kam igrunnen, så er ikke verdens undergang om du må kjøpe en annen..

 

dere andre som kjører med A-kam på ft motor, sliter dere med tomgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har A-kam i min FT, og sliter ikke med tomgang, men bilen går ikke heeelt rent på tomgang... fusker bittelitt iblandt, men det høres bare tøft ut :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har A-kam i min FT, og sliter ikke med tomgang, men bilen går ikke heeelt rent på tomgang... fusker bittelitt iblandt, men det høres bare tøft ut :op

 

hmh.. min er JÆÆVLIG å starte! men kommer seg etterhvert når den er varm.. detter ned på 500rpm og holder på å dø ut, so kommer den seg og vipper opp og ned på va 750rpm..må nok mekke til noe der så får den opp på 1000rpm, sviver som ei klokke der! hele bilen rister og styrer, kan umulig være godt for festene til motor og giir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh.. min er JÆÆVLIG å starte! men kommer seg etterhvert når den er varm.. detter ned på 500rpm og holder på å dø ut, so kommer den seg og vipper opp og ned på va 750rpm..må nok mekke til noe der så får den opp på 1000rpm, sviver som ei klokke der! hele bilen rister og styrer, kan umulig være godt for festene til motor og giir

 

prøv tomgangsregulatoren fra F-motoren din. Det gjorde jeg, og da funka det fiiint :) Smør eventuelt opp den gamle og rens den.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har A-kam i min FT, og sliter ikke med tomgang, men bilen går ikke heeelt rent på tomgang... fusker bittelitt iblandt, men det høres bare tøft ut :op

 

Hørte noe om at å bygge om til større LLM skal hjelpe. Noen som veit om dette stemmer?

 

Fant en A-kam blandt kammene mine, så skal bruke denne på B230 motoren når jeg får ordna med turbo'n. Håper det blir noe liv i den dovne maskinen. Nå for tiden er den helt dau.. 0-100 på 17sek. (B230F med forgasser og stifttenning)

Driver på å skaffer deler til innspruten nå... Ingen som har et svinghjul med triggermerker? (var automat den motoren før se)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeh, trur ikke det er lmm som er problemet, heller at kam'en er vassere, og dermed får en mer ujavn gange. Trur ikke jeg har hørt EN eneste ET-motor(som har denne kam'en orginalt) som går helt reint....:)

 

Men, who cares? motor med litt gamper, skal fuske litt.. ;) hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår