Gå til innhold

Hvordan ta ut rutene?

Ranger emnet

reyes

Anbefalte innlegg

Siden bilen min venter på kamaksler og det er en stund før dem kommer....

Så tenkte jeg å prøve å sote 5 av rutene mine på egenhånd:) Ser at det er flere som kan det:P

Men hvordan ta ut rutene aner jeg ikke, er redd for å knuse dem.

Men hvordan skal jeg gå frem, spesial verktøy jeg trenger?

Tenkt mest på siderutene og bak ruten.

Noen som har bilder av hvordan det gjøres:)

Takk på forhånd!

Bilder:

Motoren venter spent på nye kamaksler:)

Bilde003.jpg

Bilde005.jpg

Bilde006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Rutene i dørene er lett å ta ut, dette ser du når du kommer under plasten i dørene.

Når det gjelder siderutene bak og bakruten så er disse limt fast..

vær forsiktig når du skjærer ut rutene bak (bruk mye såpevann og en skarp tapet kniv) men pass på så du ikke ødelegger pakningene, de koster en del ny.. og få en som driver med glass til å sette rutene inn igjen for deg (kan koste litt peng for å så limt de inn da denne limen koster en del)

Men min mening så er det sikkert billigere å kontakte en som driver med soting av ruter til å gjøre dette for deg (eller en som driver med reklame, de er flik også )

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er så lettere å legge filmen på når ruten er ute. Dessuten vil jeg gjerne vite hvordan man gjør det!

Okei. EASY! Ta av alle dørtrekk. Det er fjerna med 5 skruer og 5 klips eller noe. Ta ut rutene, eneste måten å knuse dem på i dette tilfellet er om du mister dem i marka. Det får du passe på å ikke gjøre da! ;) Så går du til et varmt, tørt rom og setter igang! :) La filmen ligge og tørke ei stund, så ikke sett vinduene rett i før du er sikker på at limet har tørket tilstrekkelig. Spørsmål?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha sota rutene som du ikke kan skru av mens de står i bilen. ENKELT å skjule en dårlig jobb når du har det mørke feltet rundt vinduene som det er på de fleste biler. Kakestykke! Mye hårføning på gang!

Gammelbilen min:

soting.jpg

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider