Gå til innhold

Bensinpumperele - Er det dyrt?


Mercedes 190 E

Anbefalte innlegg

Hei, begynte en annen thread her for litt siden, så beklager at jeg starter en ny en nå, men jeg sliter fortsatt med bilen, har blitt skikkelig ille, stopper hele tiden, og vanskelig å starte igjen etterpå. 5-10 forsøk. Den hoster ikke i det hele tatt, virker som bensina bare blir kutta.

 

Så jeg tror som et par foreslo her om dagen at det er bensinpumpereleét.

 

Noen som vet hvor det sitter? Vanskelig å få ut?

og sist men ikke minst: er det dyre greier å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp sitti å skrivi et innlegg til deg i ca. 10 minutter, så klikket internet explorer...ARGH?""¤%"="/(%

 

Orker ikke skrive opp igjen ALT nå, men; Jeg har lest den andre tråden din, og tror også at det er bensinpumperelèet. Hadde samme problem med en 230.

Du kan sjekke det ved at når du har på tenninga , så skal du høre at bensinpumpa går i et par sekunder, før den stopper. Neste gang du får stopp med den; hører du da bensinpumpa begynner å gå når du har på tenninga?

 

Jeg minnes at et bensinpumperelè var DYRT fordi det er et kombirelè med også mange andre funksjoner. Det jeg gjorde, som du også kan gjøre, var at jeg la opp en ny kabel bakover til bensinpumpa, i tillegg til den gamle. Du kan bruke et vanlig relè (samme typen som til ekstralys etc), og styrestrømmen tar du fra et sted hvor du har strøm med tenninga på.

Dette er en billig løsning, men det beste er selvsagt å bytte ut bensinpumperelèet. Er ikke sikker på om det er samme opplegg på 230 og 190, men jeg går utifra det.

Ulempen her er at du ikke kan la tenninga stå på over tid, da bensinpumpa vil gå hele tiden, og tappe bilen din for strøm. Selvsagt går det an å løse dette problemet med f.eks tidsbryter eller pressostat, men om det er nødvendig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å høre om explorern din! Sånt irriterer ja!

 

Men tusen takk for at du iallefall gadd å skrive en god del, om ikke alt? omigjen!

Det var en god løsning du hadde der, skal få hjelp av en kamerat til helga til å se på det, kan godt hende jeg tar den patenten din gitt - hvis ikke jeg finner ut det er noe annet da, eller at jeg føler jeg har råd til nytt relé. Jeg har bare ikke på følelsen at jeg gidder å tømme lommeboka for en så gammal bil..

 

Uansett: thank you very much!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også dumt og koble på tenninga slik, for ved en kræsj vil pumpa stå gå og pumpe bensin frem til motoren, selv om den kanskje har stoppa, å da kan det fort bli brann. Bør kobles slik at den stopper når motoren stoppes.

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autoimport.dk/reservedele/soeg/?find=RELÆ%20BENZINP.&soegefelt=varenavn&start=25 Her finner du delenr.

 

Pris ringer du inn til speed autoteile norge (tlf:41306467) eller Simen Malerbakken hos Stjerneservice. (tlf: 90651933)

 

Føler meg ganske sikker på at disse er de rimeligste alternativene her i landet utenom brukt..

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm gadd ikke å lese gjennom så mulig du allt har fått svar.....

men bensinreleet røyk på min 190.

da var det slik att jeg ikke fikk starta den enkelte ganger.

men den stoppa aldri mens jeg kjørte.

bensinpumpereleet slår ut når du tar på tenninga. så går bensinpumpa på og lager trykk. helt til du har fått start på den så stopper releet pumpa. etter hva jeg har forstått.

 

menn fant meg ett rele på skraphandleren jeg :)

20 kr elrs ga jeg fpor det <3....

 

det ligger bak ett deksel bak batteriet... enkelt å ta av.

så er det det største av di to releene du ser der. :)

mercedes 190 2.0 L <3

cars whit stars are like women from mars. and we like women don`t we ? :D

style7,carwasher.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha alle sammen! Genialt forum, med geniale mennesker og geniale svar!

 

Stoppa HELT på vei til jobb igår, nekta å starte igjen. Rimelig lei av hele driten som jeg var, så ringte jeg til BO Steen, fikk snakke med en verksted mann, og han hjalp meg på telefon til hvordan jeg kunne bypasse releet.

 

Så 09.15 stod jeg da på en øde landevei, midt i no where, og røska ut en sak som jeg bare håpa var et bensinpumperele. Gikk i bagasjerommet for å finne en eller annen løs ledning som lå å slang som jeg kunne bruke. Noen løs ledning fant jeg selvfølgelig ikke, så mellom banneord og slemme tanker stod jeg der fly forbanna og tygde.. ja TYGDE over en av høyttaler kablene - i kobber. Har vondt i kjeven og tenna enda. (jeg hadde ikke noen kniv) Men: jeg fikk iallefall tygd overn til slutt.. så jeg gikk foran til der hvor releet hadde sitti, stakk den ene enden av høyttaler ledninga nedi der jeg (fortsatt) håpa det var (i følge verkstedmannen) og den andre enden nedi et annet hull.. og til min store lettelse hadde jeg iallefall gjort det riktig, for bensinpumpa begynte å suse, og bilen starta :)

 

Problemet nå er at jeg enda ikke har fått tid til å kjøpe nytt, så hver gang jeg skal til eller fra jobb, eller til eller fra et annet sted, så er det opp med panseret og ned med den jævla avtygde ledninga mi. Håper jeg skal få fiksa det i morra, for folk ler og stirrer når jeg står der å banner. (synes det er litt vanskelig å komme til da skjønner dere)

 

Planene mine er å reise til en opphogger å finne meg et brukt et. Han på mercedes verkstedet nevnte noe om en 2500,- for et nytt et, og det tror jeg rett og slett ikke jeg er interessert i å bruke. Skal jeg ut med 2500 spenn nå, så tror jeg det må bli på et eller annet tannlegekontor, for den tanna jeg tygde med har fått litt skavanker.

 

Men uansett!! Tusen takk til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere. Ta en telefon til speed autoteile ved Bjørn Mohn (tlf 41306467) eller Stjerneservice ved Simen Malerbakken (tlf 90651933)

 

Kan gi deg laaaaaaaaaaaaangt bedre priser enn noe annet verksted/delesalg i Norge

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 09.15 stod jeg da på en øde landevei, midt i no where, og røska ut en sak som jeg bare håpa var et bensinpumperele. Gikk i bagasjerommet for å finne en eller annen løs ledning som lå å slang som jeg kunne bruke. Noen løs ledning fant jeg selvfølgelig ikke, så mellom banneord og slemme tanker stod jeg der fly forbanna og tygde.. ja TYGDE over en av høyttaler kablene - i kobber.

 

 

Hehehehe:) artig historie, men sikkert no jævla drit mens det sto på:puke

synd du ikke hadde macgyver i nærheten da! Du kan jo koble på en enkel bryter sålenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår