Gå til innhold

Frustrert og usikker; Strøm spm.

Ranger emnet


seini

Anbefalte innlegg

Info om "delene" jeg har liggende:

 

1stk monoblokk: http://www.autocustom.no/product_info.php?cPath=30_62&products_id=147

 

1stk 2-kanaler: http://www.autocustom.no/product_info.php?cPath=30_62&products_id=134

 

2stk 12": http://www.autocustom.no/product_info.php?cPath=30_65&products_id=156

 

Frontsettet er et Rockford FNQ 6,5", 140w rms, hvis jeg ikke husker feil. Dette blir antageligvis byttet ut i SS-frontsett med tiden, så har jeg ren Soundstream bil:)

 

Holder nå på å planlegge hvordan dette skal inn i bilen. Det jeg er usikker på er dette med strøm, og hvordan løse dette. Disse komponentene kommer antageligvis til å trekke mer strøm enn det bilen klarer levere orginalt. Dynamo leverer vel 90A, og hvor stort batteriet fremme er, er jeg usikker på, men er nok ikke allverden det heller.

 

Hvordan løse dette?

 

Skifte til 200A dynamo og heftig strømkabel bak?

Skifte dynamo OG batteri fremme?

Skifte dynamo og legge til batteri bak?

Legge kun til batteri bak?

Annet?

:wonder

Bare å pøse på med tips og andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiller vel ikke på maksimalt strømtrekk hele tiden vil jeg tro ;)

 

Anyway... sjekk at plusskabel fra dynamo til batteri, jording til batteri og jordinga til dynamo er dimensjonert for mer en originalt. Regner med det ikke er det så oppgrader det. Strekk så en kabel til bagasjen hvor man gjerne plasserer forsterkerne og plasser et batteri til baki der :) Da skal man ha greit med strømreserver. Husk på et godt jordingspunkt, gjerne setebeltefestet! Puss ned all lakk!

 

Av batterier vil jeg anbefale Kinetik. Har mange overraskende gode erfaringer med de!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er nevnt over er gode tips. Å legge 15.000 i komponenter for så å ta snarveier med strømdelen er som å legge 15.000 i motortrim for så å velge de billigste helårsdekkene..

Jeg vil nå heller si at det er det samme som å bruke 15 000 på motortrim og drite i å gjøre noe med bremsene ;)

 

 

Men jeg ville gjort som golfnos, bytt til f.eks kinetik batteri og sørg for skikkelig kabling så klarer du deg nok.....

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte fremme skal være nok ja, om du kjøper f.eks HC2000, evt HC1800

 

etter det jeg kan se av spec på de ampene du har der så vil jeg tro at 50mm2 skal holde, har du ikke bruksanvisningene på de? skal stå der...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bytte kabler fra dynamo til batteri, opp i dim..:)

- Nytt batteri, Stinger, Yellow Top, med mer Ah,(Ampere hour)

- 50 mm2 kabel (+) bakover.

- Kondensator hjelper på.

- Et ekstra batteri hvis ikk kondensatoren hjelper.

- Vikti er valg av ritki dim på kabler..

 

- Lav indre motstand og evnen til å levere strøm kjapt er kanskje mer viktig en Amperetimer

- Har man et godt batteri så er kondensator bare sløs med penger!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bytte kabler fra dynamo til batteri, opp i dim..:)

- Nytt batteri, Stinger, Yellow Top, med mer Ah,(Ampere hour)

- 50 mm2 kabel (+) bakover.

- Kondensator hjelper på.

- Et ekstra batteri hvis ikk kondensatoren hjelper.

- Vikti er valg av ritki dim på kabler..

 

jupp, og dette er nevnt, bare at man alltid prioriterer batteri før kondis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår