Gå til innhold

Kabler...

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

åssn er det med kabler til anlegg?

jeg har pioneer høytalere og sub jeg ska ha inn i Poloen min.

og tror faktisk farsan har røyka sokker for han har trukket vanlig hvit "husholdnings ledning" fra spiller og bak til der jeg skal ha 6*9 settet og 12" subben.:eek:

så jeg regner med at det er bare å løpe ut i bilen å rive ut leninga med en gang. en vanlig ledning folk har inne i husa sine som går fra kontaker og videre til vegglaper kan da umulig drive et anlegg i en bil...

håper jeg ikke flauer ut farsan og meg selv så veeeldig mye nå.

Vw Golf Highline 01'

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er PN kabel du sikter til, har vel 7 kobberledere er ikke dette helt på jordet, hvertfall ikke til anlegget du beskriver..

MEN om det er kabler ment for å forsyne en forsterker med strøm er dere nok litt ute å kjører, hehe..

Men som sagt til lyd så funker det, ikke noe high end løsning vel og merke :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og strøm ville jeg kjøpt ei komplett pakke fra f.eks biltema med 21kvadrat osv

2,5 eller 4kvm til subben

Slik lampett kabel er vanligvis 0,5 eller 0,75kvm, og er vel egentlig ikke brukans til annet en høyttalere/lampett ;)

Er en grunn for at ikke hvem som helst har lov å "leke" eletriker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: Kjøp deg en godt kabelsett til en 6-700 spenn og legg opp alle ledinger på nytt. "Lampettledninger" i bil høres skummelt ut, og minner meg om en fyr jeg har valgt og gitt tilnavnet "Jordemekk A/S" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke PR hvertfall, dette prøvde jeg for 10 år siden eller no, og den lyden som kom ut i andre enden da var crap, hehe...

Men er jo bare å prøve, hehe....

Men når du nevner forsterker osv, så bør dere nok bruke noe bedre kabler ja, og det får du billig på biltema, kan til nøds bruke større type RK kabel, altså 16mm2 eller større.. Forskjellen fra f.eks RK til kabler som er beregnet for bilstereobruk er ofte kappen rundt, den er mye tykkere på kabel beregnet for bilstereobruk.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider