Gå til innhold

Skifte av tennplugger på x25xe..

Ranger emnet

Omega_V6

Anbefalte innlegg

Hvor mye må eg demontere for å skifte tennpluggene på motoren min? ser at eg må av med innsuget, men det henger så mye greier fast på innsuget, så det ser jo ut som en jobb på flere timer.. bilder hadde vært greit..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI demontere innsug er du gæren har skiffta plugger mange ganger på den!! ser ut som et helvete men går greit. demmontern "slangene" og alle dupedittene på innsug det du trenger så den,har ikke bilder men kan prøve og forklare. så nedi på høyre side ligger det en "svart boks" med leddninger holder for ledninger bare og dra forsiktigt vekk så du kommer til., den bakerste på høyre side er litt trang men det går.Riktigt verktøy og skralle som du kan leke med er greit.på venstre side på du skru av.de greiene som sitter på den siden ikke alt bare det du trenger for og komme til. ps sett av 1 time til det første gang du gjør det hehe ;) brukte nesten jeg, hehe

kom til ski så gjør jeg det på 10 min for deg :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. skal se på det.. håper eg får det til, eller så kommer eg på besøk til helgen.. hehe.. neida.. eg må vel greie det der og.. får se om eg tar det og til helgen.. orker ikke no i uken.. blir litt mye jobbing kan du si.. har ikke sommerferie før om 14 dager.. nesten høsferie..

Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare og komme hit på en dagstur så kan jeg skifte for deg. går sikkert fint en dag det. har ferie denne uken så .blir gjort litt på bilen også :)

får se hvordan det går i helgen.. hvis det ikke går, kommer eg kanskje en tur neste helg.. hehe.. men håper på å få klart det sjøl då.. e litt langt å kjøre bare for å få skiftet tennplugger.. hehe..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) du hadde nok spart penger og få noen på opel i bergen men det er vel litt flaut?? til og gjøre det.Koster jo litt og kjøre til ski hehe blir noen mil.men hehe ;) du er velkommen i vertfall :)

kunne jo tatt en tur hvis eg har en dag med lite å gjøre på.. hehe.. men får se det litt ann tror eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider