Gå til innhold

lurer..

Ranger emnet

maxmarius

Anbefalte innlegg

hei jeg har noen spørsmål om noen vill hjelpe,, jeg har kjøpt meg en justerbar bensin tryks regulator med iglebæk motor, den passer rett på fuel railn, noen som vet ka standard trykke er på en volvo turbo? spes på motor er, 940 96 mok fk blokk porta 530 topp vx2 poleti kam, 940 grenrør,helt ny turbo fra iglebæk,go for 300++hk, 3 toms jt eksos chippa 740 et sprut.,det jeg lurer på er kor høgt eg skal stille bensintrykke? å om noen har gjort det samme før og benka motorn hadde det vært kult om jeg fikk vete ca hk?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har noen spørsmål om noen vill hjelpe,, jeg har kjøpt meg en justerbar bensin tryks regulator med iglebæk motor, den passer rett på fuel railn, noen som vet ka standard trykke er på en volvo turbo? spes på motor er, 940 96 mok fk blokk porta 530 topp vx2 poleti kam, 940 grenrør,helt ny turbo fra iglebæk,go for 300++hk, 3 toms jt eksos chippa 740 et sprut.,det jeg lurer på er kor høgt eg skal stille bensintrykke? å om noen har gjort det samme før og benka motorn hadde det vært kult om jeg fikk vete ca hk?;)

Det spørs på turboen og dysene dine.

Toppen og kam (du mener vel vx3?), samt da bunndelen skal jo duge til en del effekt. 300-340hk er vel ikke noe prob med rett turbo og dyser, i og med den er chippet også..

(ja, folk drar ut mye med motronic også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ikke langt med sprutet ditt..kan kanskje komme noe over 250hk..kjøp deg datasprut så får du utnyttet motoren din tenker jeg! den har potensiale for over 300hk vertfall..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ikke langt med sprutet ditt..kan kanskje komme noe over 250hk..kjøp deg datasprut så får du utnyttet motoren din tenker jeg! den har potensiale for over 300hk vertfall..

Den kan mappes til en del mer enn det der, men det er jo et "dumt" sprut, så det vil jo ikek merke om noe er gale, eller være særlig bensingjerrig.. men det går ann å dra ut mye effekt med det, om det mappes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen å gjøre noe så omfattende og dyrt for et originalt 740 sprut da??

hvem sier det er omfattende og dyrt??

datasprut er iallefall dyrere, da må han jo bytte givere, etc. kjøpe lmm, etc.

har sett ferdig mappede motronicbokser på tpc til greie priser. men han sier jo han har en chippet en allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka du måtte ut med for turbo'en og det med iglebæk'en?

kan sende meg en pm om du ikkje vill legge det ut her:)

lurte på og bestille fra han eg oxo

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem sier det er omfattende og dyrt??

datasprut er iallefall dyrere, da må han jo bytte givere, etc. kjøpe lmm, etc.

har sett ferdig mappede motronicbokser på tpc til greie priser. men han sier jo han har en chippet en allerede!

tja..koster jo ikke mye for ett sprut bare for å passere 300hk, også blir det jo ganske mye bedre med sprut og vil jeg tro..hmm..trodde man sendte "sin" boks til sverige jeg? jaja er jo kanskje like greit da!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..koster jo ikke mye for ett sprut bare for å passere 300hk, også blir det jo ganske mye bedre med sprut og vil jeg tro..hmm..trodde man sendte "sin" boks til sverige jeg? jaja er jo kanskje like greit da!

de billige sprutene koster en del de også, du må jo tenke på han må ha lmm, tempgivere, o.l.

siden han har et, slipper han å kjøpe iallefall en giver tror jeg.. men, ja.. selv en MS blir sikkert minst 6.000kr. rundt 8000 for VEMS. hjernen han har, er jo chipptet fra før.. men, ja.. datapsprut blir bedre, men det koster en del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider