Gå til innhold

Ombyggingskontroll på biltilsynet - Trenger litt tips/ råd

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

Motor og gir må ikke ut for å montere en annen bremseservo. Bruk bremsesylinder og væskereservoar fra Passat med hydr. cluch så er alt bolt on. Kanskje du må fikle litt med bremserørene men det er jo en smal sak. Da sparer du sikkert 10kg vekt også, abs greia er tung og unødvendig stor (Drit å skru girkasse på ABS golfer).

 

At de kverulerer på at eksos er av et annet merke synes jeg er helt idiotisk. Be dem skrive en bekreftelse på alt det andre, så er det opp til tilsynet å vurdere eksosen. Siden du sier den ikke bråker så forstår jeg ikke hva problemet skal være.

 

Jeg har vært gjennom denne runda jeg også, jeg fikk bekreftelse fra møller med diverse kommentarer om ting de mente var feil.

 

"Dette er en 16V, ingen G60!" - døøøh, men ja. De skrev faktisk det. Jeg hadde 2.0 16V motor nedi, men måtte godkjenne den som G60 pga antall hk.

 

Så skrev de opp ikke godkjente lys (BMW E36), felger (9x16) og eksos (Supersprint). Jeg dro til tilsynet og de titta på lyktene, tüv papirene til felgene og sa det var greit. Måtte bare ha på ei potte til, noe jeg gledelig gjorde fordi ei supersprint potte dempet ikke allverden.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt det går fremover må ikke gi opp nå vettu. Er jo treff på Rudskogen den 19-20 synes du skal ta turen ditt:thumb

 

 

Hehe.. Har ikke tenkt til å gi meg enda nei. Rudskogen får jeg ta til neste sommer når den er godkjent. Tenkte mer på et lite golf 2 treff eller vag treff eller noe.. :hello:

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvorfor det da..er da ingen problem å kjøre bort ditt på prøveskilt. Kjøre på banen kan du også gjøre med prøveskilt:thumb er jo en ypperlig annledning te å få testa bilen så du vet hva du har å gjøre i vinter:)

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og gir må ikke ut for å montere en annen bremseservo. Bruk bremsesylinder og væskereservoar fra Passat med hydr. cluch så er alt bolt on. Kanskje du må fikle litt med bremserørene men det er jo en smal sak. Da sparer du sikkert 10kg vekt også, abs greia er tung og unødvendig stor (Drit å skru girkasse på ABS golfer).

 

At de kverulerer på at eksos er av et annet merke synes jeg er helt idiotisk. Be dem skrive en bekreftelse på alt det andre, så er det opp til tilsynet å vurdere eksosen. Siden du sier den ikke bråker så forstår jeg ikke hva problemet skal være.

 

Jeg har vært gjennom denne runda jeg også, jeg fikk bekreftelse fra møller med diverse kommentarer om ting de mente var feil.

 

"Dette er en 16V, ingen G60!" - døøøh, men ja. De skrev faktisk det. Jeg hadde 2.0 16V motor nedi, men måtte godkjenne den som G60 pga antall hk.

 

Så skrev de opp ikke godkjente lys (BMW E36), felger (9x16) og eksos (Supersprint). Jeg dro til tilsynet og de titta på lyktene, tüv papirene til felgene og sa det var greit. Måtte bare ha på ei potte til, noe jeg gledelig gjorde fordi ei supersprint potte dempet ikke allverden.

 

Grunnen til at den må ut, er fordi det er så sinnsykt trangt der + at motor-rommet også er nylakkert. Vil helst ikke ha unødvendige riper heller. Men jeg skal tenke litt på det med bremsesylinder fra passat. Det er absolutt en mulighet.

 

Eksosen syns jeg også var veldig unødvendig. Skal få de til å skrive papirer neste gaang, uansett om de liker det eller ikke. CO`n var til og med innenfor kravet. Du fikk godkjent med supersprint potter? Regner med at dette var et sett, beregnet på Golf 2? Spørs om det blir oppgradering på meg i vinter også da. :thumb

 

De kan være ganske vanskelige på vw ja. Godt det ikke bare er meg som har hatt problemer. Men bra du fikk godkjent den! Gir meg ikke enda jeg heller, setter bare av enda mer tid og penger på den. :)

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvorfor det da..er da ingen problem å kjøre bort ditt på prøveskilt. Kjøre på banen kan du også gjøre med prøveskilt:thumb er jo en ypperlig annledning te å få testa bilen så du vet hva du har å gjøre i vinter:)

 

Neida.. Sikkert ikke noe problem å kjøre dit, men jeg føler ikke at bilen er klar for rudskogen enda. Og hvertfall ikke banekjøring. Som sagt, et lite treff hadde vært ypperlig.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Det var jo synd, men er det noen kommende VACN treff da?

 

Treffet jeg snakker om den 19-20 august på Rudskogen er det jo VACN som arrangerer. Er jo nettopp derfor jeg mener at du bør stille. Et slikt treff handler jo ikke bare om å kjøre på banen eller stille ut. Tenk på alle tipsa og ideene du får slik at du kan videreutvikle bilen til neste sesong f.eks.

 

Ja det er lov å kjøre på banen med prøveskilt såfremt bilen er i teknisk bra stand. Dette er også blitt bekreftet av styretcheers

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet jeg snakker om den 19-20 august på Rudskogen er det jo VACN som arrangerer. Er jo nettopp derfor jeg mener at du bør stille. Et slikt treff handler jo ikke bare om å kjøre på banen eller stille ut. Tenk på alle tipsa og ideene du får slik at du kan videreutvikle bilen til neste sesong f.eks.

 

Ja det er lov å kjøre på banen med prøveskilt såfremt bilen er i teknisk bra stand. Dette er også blitt bekreftet av styretcheers

 

Da er det noe jeg ikke har fått med meg. Siden det er VACN som arrangerer, så er det absolutt intressant. Hvor kan jeg lese mer om dette? :)

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja det var andre boller det:thumb ligger vel egentilig ikke så mye info ute tror jeg. Men det er jo som det pleier å være det: Fokus på bankjøring på lørdag å banekjøring og utstilling med premiering i ulike klasser på søndag. Dette er jo et treff som går over 2 dager så da sier det seg jo nesten selv at det blir litt:???: og litt :puke ogsåcheers med andre ord masse muligheter:hug: . Du kan jo gå inn på VACN forumet og leite der så står det nok noe mer. Eller bare starte en egen tråd på Happenings så får du nok svara du lurer på:cool:

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja det var andre boller det:thumb ligger vel egentilig ikke så mye info ute tror jeg. Men det er jo som det pleier å være det: Fokus på bankjøring på lørdag å banekjøring og utstilling med premiering i ulike klasser på søndag. Dette er jo et treff som går over 2 dager så da sier det seg jo nesten selv at det blir litt:???: og litt :puke ogsåcheers med andre ord masse muligheter:hug: . Du kan jo gå inn på VACN forumet og leite der så står det nok noe mer. Eller bare starte en egen tråd på Happenings så får du nok svara du lurer på:cool:

 

Hehe.. Er vel lov å komme på søndag også? Er så sinnsykt dyrt med prøveskilter hver gang man har lyst til å kjøre. Så hvis jeg kommer, så må det bli siste dagen. :)

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår