Gå til innhold

momo - volvo 740 tic - SDM volvon

Ranger emnet

momo

Anbefalte innlegg

På tide å få lagd prosjekt tråd nå.

Bilen er en 1985 Volvo 740 turbo intercooler, original 182hk og ?? nm

Sitter en B230ET med M46 girkasse.

Når jeg kjøpte den var den dønn standard, ingen mods i hele tatt.

Hensikten med prosjektet er å lage en driftebil, drifteKLAR for tilsammen 25.000 inkludert bil.

Jeg fikk bilen ganske billig grunnet rust i kanaler og i en tverrbjelke, plus at jeg nok må sveise litt i bagasjeromsgulvet.

Jeg kjøpte bilen for 11.000.

Og for dere som lurer på hva SDM står for, er det såklart "Swedish Domestic Market" :D :thumb

Slik så den ut når jeg kjøpte den:

740n01.jpg

740n02.jpg

740n03.jpg

Etter bare noen få dager røyk clutchen, se hvordan den så ut!

740n05.jpg

740n06.jpg

Nå sitter det ny clutch på den.

Også måtte jeg ta en motorvask, sjekk forskjellen.

før

740n04.jpg

etter

740n7.jpg

Kan sikkert bli bedre men, jeg bryr meg. Skal ikke vinne noe shine pris med denne hvertfall! hmmmmmmmmm

Også kjøpte jeg Powerfilter til 300,-

740n8.jpg

Hører turbo snurre godt nå, jeg syns også den originale resirk ventilen er så kjip at jeg har blinda den. kjører nå uten dump i hele tatt (tfaafafafa), men det kommer senere :)

Også fikk jeg tak i en liten Freebie! En Blitz Turbotimer FATT DCII for å være helt nøyaktig. Var morsomt når jeg skulle montere den, jeg fulgte ikke akkurat veldig nøye med i elektrotimene, også hadde jeg ikke koblingsskjema annet enn det som fulgte med timeren, så første gang jeg prøvde om det virka, vrei jeg av nøkkelen, motoren døde og Timere teller ned fra et minutt... øhh, skal den ikke holde motoren i gang?? Når den nådde null hørte jeg et forsiktig like "tikk" fra under setet mitt! hahah :respect

FATT010.jpg

Montert:

740n10.jpg

Merk - kun displayed syns, selve databoksen er gjemt godt oppunder innunder nedunder et sted, så det hjelper ikke å knuse ruta mi å ta den TAKK!

Nå trengte vi litt pulver og lyd!

JT Superflow 3" effektanlegg med en lyddemper ordnet det. Turbo trykket økte også fra 0.65 til 0.8 med det nye anlegget. Det + powerfilter = såvidt runda 200hk tro?

Julaften!

740n09.jpg

Her ser dere enderøret + klistremerket for nettsida mi (kommer ny side snart, den har ikke blitt oppdatert på evigheter, og det grunnes selvsagt at jeg bygger ny side fra scratch nå)

740n11.jpg

Dette blir ndrifters.net prosjektbilen.

740n12.jpg

Så! for å oppsummere, dette har jeg brukt så langt:

Bilen - 11.000,-

Powerfilter - 300,-

Eff. anlegg - 3.680,-

tilsammen - 14.980,-

Jeg forventer å være drifteklar en gang 2007.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt "spons" folkens, noen som har noe gammel styling eller lignende liggende å slenge? Trenger sideskjørt, skjørt bak og foran, kanskje en vinge?

Tar gjerne i mot brukte ting til grei pris, helst i Oslo Akershus Østfold eller Hedmark området. Trenger absolutt ikke være strøken, det blir vel rivd i filler første gangen på bane allikevel :thumb

Noen som har f.eks gamle felger som passer? Med eller uten dekk :D (trenger ikke være alu eller no, de skal sitte bak uansett)

Andre godsaker til salgs? Send meg pm. Er også VELDIG interessert i diffbrems / sperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir tøft! :) Japsepotta skrev du ikke noe om, hehe.

Få bort noen eller alle merkene på bakluka så ser den litt bedre ut.

Det er originalt på effektanlegget jeg kjøpte! Ikke no Thorshov potte bare så det er sagt fatality

Godt poeng med bakluka, skulle gjerne bytta ut de vanvittig kjipe baklyktene med den her f.eks

Baklys_760_sedan.JPG

Akkurat nå prioriteres, nye karrosserideler, senkesett, harde foringer, evnt stabstag og sperre.

Har lyst på bøtteseter bur og 4punkt, men det tror jeg får bli i løpet av '07 sesongen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider